Zdjęcia zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf (Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski
38,42 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem Autorzy Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski Język polski Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2105-5 linia Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Rok...

Prezentowany wporownywarce artykuł zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf możesz kupić w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie 38,42 zł. Oferta ta stanowi wynik szerokich porównan setek sklepów w bazie.

Podstawowe cechy

ISBN

9788320821055

Autor

Zofia zymonik;adam hamrol;piotr grudowski

Sprawdź promocyjne oferty na zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf (sklep TaniaKsiazka.pl)

38,42 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane o obowiązujących cenach i dostępności produktu użyte w naszym zestawieniu indeksowane są w zasadzie bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem Autorzy Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski Język polski Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2105-5 seria Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 334 Format pdf Spis treści Wstęp



Rozdział 1. Historia, filozofia, istota jakości
1.1. Historia i istota jakości
1.1.1. Wprowadzenie
1.1.2. Jakość w prehistorii i początkach cywilizacji
1.1.3. Filozoficzny wkład starożytności do zarządzania jakością
1.1.4. Przeciętniewieczne organizacje cechowe jako pierwsza generacja zarządzania jakością
1.1.5. Jakość w masowej produkcji epoki industrializacji
1.1.6. Eksperymenty w obszarze jakości w amerykańskiej telefonizacji
1.1.7. Japońska rewolucja jakości
1.1.8. Jakość w erze wiedzy i informacji
1.1.9. Kształtowanie się filozofii TQM
1.2. Terminologia związana z jakością
1.3. Koncepcje zarządzania jakością
1.3.1. Triada J.M. Jurana
1.3.2. 14 zasad E.W. Deminga
1.3.3. Absoluty jakości Ph.B. Crosby’ego
1.3.4. Niepodatność wyrobu na zakłócenia G. Taguchi
1.3.5. Marnotrawstwo zasobów T. Ohno
1.4. Znaczenie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
1.4.1. Jakość jako konieczność w konkurowaniu
1.4.2. Jakość w produkowaniu wartości dla klienta
1.4.3. Macierzowy model przepływu błędów (niezgodności z oczekiwaniami jakościowymi) w procesach przedsiębiorstwa
1.5. Jakość w procesu życia wyrobu
1.5.1. Integracja jakości i marketingu w działalności przedsiębiorstwa
1.5.2. Rodzaje błędów (niezgodności) w procesu życia wyrobu
1.5.3. Odpowiedzialność producenta za jakość i bezpieczeństwo artykułu
Pytania kontrolne



Rozdział 2. Pomiar i ocena jakości
2.1. Podstawowe pojęcia
2.2. Jakość artykułu a jakość cyklu
2.3. Pomiar i ocena jakości przez klienta
2.4. Jakość w procesach realizacji produktu
Pytania kontrolne



Rozdział 3. Zasady zarządzania jakością
3.1. Orientacja na klienta
3.2. Przywództwo
3.3. Zaangażowanie ludzi
3.4. Podejście procesowe
3.5. Podejście systemowe do zarządzania
3.6. Ciągłe doskonalenie
3.7. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów
3.8. Wzajemnie prawidłowe powiązania z dostawcami
Pytania kontrolne



Rozdział 4. Normalizacja
4.1. Geneza, znaczenie i cele normalizacji
4.2. Pojęcie normy i normalizacji
4.3. Normy a przepisy prawne
4.4. Powoływanie się na normy
4.5. Korzyści z normalizacji
4.6. Etapy rozwoju normalizacji
4.7. Szczeble normalizacji
4.7.1. Normalizacja międzynarodowa
4.7.2. Normalizacja regionalna
4.7.3. Normalizacja krajowa
4.8. Normy i wymagania wyznaczające standardy systemów zarządzania jakością
4.8.1. Przesłanki zainteresowania systemowymi normami jakości i ich ewolucja
4.8.2. Projakościowe rozwiązania systemowe w przemysłach militarnym i nuklearnym USA
4.8.3. Adaptacja amerykańskich norm militarnych w przemyśle cywilnym dużej Brytanii
4.8.4. Powody powstania międzynarodowych norm ISO serii 9000
4.9. Normy ISO serii 9000 w kolejnych nowelizacjach.
4.9.1. Pierwsze wydanie norm z 1987 roku
4.9.2. Pierwsza nowelizacja norm w 1994 roku
4.9.3. Druga nowelizacja norm w 2000 roku
4.9.4. Trzecia nowelizacja norm w 2008 roku
4.10. Norma modelowa ISO 9001:2008
4.10.1. Wprowadzenie — postanowienia ogólne, podejście procesowe, powiązania z normą ISO 9004, kompatybilność z innymi systemami zarządzania
4.10.2. Systemy zarządzania jakością — wymogi
4.10.3. System zarządzania jakością
4.10.4. Odpowiedzialność kierownictwa
4.10.5. Zarządzanie zasobami
4.10.6. Realizacja wyrobu
4.10.7. Pomiary, analiza i doskonalenie
4.11. Korzyści i utrudnienia w procesie wdrażania i stosowania systemu zarządzania jakością
4.12. Certyfikowanie systemów zarządzania jakością
Pytania kontrolne



Rozdział 5. Systemy oceny zgodności (bezpieczeństwo artykułu)
5.1. Przesłanki oceny zgodności
5.2. Zapewnienie bezpieczeństwa stosowania wyrobów
5.2.1. Europejski model rozwiązań projakościowych
5.2.2. Obszary dostosowywany i nieregulowany
5.3. Dyrektywy starego podejścia
5.4. Świeże podejście do harmonizacji i normalizacji technicznej
5.5. Globalne podejście
5.6. Oznakowanie CE
5.6.1. Kryteria związane ze użytkowaniem oznakowania CE
5.6.2. Moduły oceny zgodności
5.6.3. Procedury oceny zgodności
5.7. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa produktów
5.7.1. Ogólne bezpieczeństwo produktów
5.7.2. Odpowiedzialność za artykuł niebezpieczny
Pytania kontrolne



Rozdział 6. Samoocena — modele nagród jakości
6.1. Istota i funkcje samooceny
6.2. Japońska Nagroda Jakości im. E.W. Deminga (The Deming Prize)
6.3. Narodowa Nagroda Jakości im. M. Baldrige’a (The Malcolm Baldrige National Quality Award)
6.4. Nagroda EFQM za Doskonałość (The EFQM Excellence Award)
6.4.1. Założenia
6.4.2. Zasady
6.4.3. Kryteria Modelu Doskonałości EFQM oparte na metodzie RADAR
6.4.4. Kategorie przyznawania nagród
6.5. Model Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości
6.5.1. Kryteria i wartości w modelu oceny
6.5.2. Rozwinięcie kryteriów w moduły i części
6.5.3. Regulamin i terminarz konkursu
6.5.4. Regionalne Nagrody Jakości
6.5.5. Bariery wdrażania koncepcji TQM w polskich organizacjach (na podstawie wyników kolejnych edycji konkursu)
6.6. Kierunki rozwoju w ocenie konkursowej
Pytania kontrolne



Rozdział 7. Koszty jakości
7.1. Znaczenie kosztów jakości w przedsiębiorstwie
7.2. Pojęcie i istota kosztów jakości
7.3. Koszty jakości w koncepcjach wybranych autorytetów z dziedziny zarządzania jakością
7.3.1. Koncepcja akceptowalnego poziomu wadliwości J.M. Jurana
7.3.2. Koncepcja kosztów jakości w cyklu życia artykułu A.V. Feigenbauma
7.3.3. Koncepcja zero defects Ph.B. Crosby’ego
7.3.4. Koncepcja społecznych strat jakości G. Taguchi
7.4. Modele strukturalne kosztów jakości
7.4.1. Model A.V. Feigenbauma
7.4.2. Model ASQC
7.4.3. Modele w normie BS 6143
7.4.4. Model J. Banka
7.4.5. Modele ISO 9004-1 i ISO 9004-3
7.4.6. Inne modele
7.5. Rachunek kosztów jakości
7.5.1. Istota rachunku kosztów jakości
7.5.2. Pozyskiwanie informacji o kosztach jakości
7.5.3. Ewidencjonowanie kosztów jakości
7.6. Analizowanie kosztów jakości
7.6.1. Istota analizy kosztów jakości
7.6.2. Modele ekonomiczne J.M. Jurana i A.M. Schneidermana
7.6.3. Mierniki kosztów jakości
7.6.4. Sprawozdania o kształtowaniu się kosztów jakości
7.7. Wykorzystanie danych o kosztach jakości w procesach decyzyjnych
7.8. Bariery i utrudnienia w zarządzaniu kosztami jakości
7.9. Kierunki rozwoju zarządzania kosztami jakości
Pytania kontrolne



Rozdział 8. Metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością
8.1. Klasyfikacja i użycie narzędzi i metod
8.2. Konwencjonalne narzędzia zarządzania jakością
8.2.1. Schemat blokowy (diagram przepływu)
8.2.2. Diagram Ishikawy
8.2.3. Diagram Pareto
8.2.4. Arkusz kontrolny
8.2.5. Diagramy macierzowe
8.3. Narzędzia statystyczne
8.3.1. Wskaźniki zdolności jakościowej procesu
8.3.2. Karty kontrolne cyklu
8.3.2.1. Idea karty kontrolnej
8.3.2.2. Klasyfikacja kart kontrolnych
8.3.2.3. Projektowanie i prowadzenie karty kontrolnej
8.4. Metody używane w projektowaniu
8.4.1. Metoda QFD (Quality Function Deployment)
8.4.2. Metoda FMEA (Failure Mode and Effect Analysis)
8.4.3. Metoda DoE (Design of Experiments)
Pytania kontrolne



Rozdział 9. Kontrola, sterowanie i doskonalenie jakości
9.1. Kontrola, sterowanie i doskonalenie
9.2. Kontrola
9.2.1. Znaczenie kontroli
9.2.2. Planowanie kontroli
9.2.3. Statystyczna kontrola odbiorcza
9.2.4. Statystyczne sterowanie procesem
9.3. Ciągłe doskonalenie
9.3.1. Proces doskonalenia E.W. Deminga
9.3.2. Cykl doskonalenia six sigma
Pytania kontrolne



Rozdział 10. System zarządzania środowiskowego
10.1. Geneza systemu zarządzania środowiskowego
10.2. Normy ISO kolekcji 14000
10.3. Struktura i interpretacja wymagań normy ISO 14001
10.3.1. Polityka środowiskowa
10.3.2. Planowanie
10.3.2.1. Aspekty środowiskowe (pkt 4.3.1)
10.3.2.2. Wymogi prawne i inne (pkt 4.3.2)
10.3.2.3. Cele, zadania, programy (pkt 4.3.3)
10.3.3. Wdrażanie i funkcjonowanie
10.3.3.1. Zasoby, role, odpowiedzialność i uprawnienia (pkt 4.4.1)
10.3.3.2. Kompetencje, szkolenie i świadomość (pkt 4.4.2)
10.3.3.3. Komunikacja (pkt 4.4.3)
10.3.3.4. Dokumentacja (pkt 4.4.4)
10.3.3.5. Nadzór nad dokumentami (pkt 4.4.5)
10.3.3.6. Sterowanie operacyjne (pkt 4.4.6)
10.3.3.7. Gotowość i reagowanie na awarie (pkt 4.4.7)
10.3.4. Sprawdzanie
10.3.4.1. Monitorowanie i pomiary (pkt 4.5.1)
10.3.4.2. Ocena zgodności (pkt 4.5.2)
10.3.4.3. Niezgodności, działania korygujące i uniemożliwiawcze (pkt 4.5.3)
10.3.4.4. Nadzór nad zapisami (pkt 4.5.4)
10.3.4.5. Audit wewnętrzny (pkt 4.5.5)
10.3.5. Przegląd zarządzania środowiskowego
10.4. Norma ISO 14004
10.5. System EMAS a system zarządzania środowiskowego według normy ISO 14001
10.6. Wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego
10.6.1. Faza wstępna
10.6.1.1. Decyzja zarządu
10.6.1.2. Przygotowanie projektu
10.6.1.3. Formułowanie polityki środowiskowej
10.6.1.4. Przeprowadzanie analizy oddziaływań środowiskowych i ocena sytuacji środowiskowej
10.6.1.5. Analiza istniejących komponentów zarządzania środowiskowego
10.6.2. Faza tworzenia systemu zarządzania środowiskowego
10.6.2.1. Weryfikacja polityki środowiskowej
10.6.2.2. Ustalenie celów środowiskowych
10.6.2.3. Opracowanie programu środowiskowego
10.6.2.4. Przeprowadzenie zmian organizacyjnych
10.6.2.5. Przeprowadzenie działań technicznych
10.6.2.6. Dokumentacja systemu
10.6.2.7. Przeprowadzenie auditu systemu
Pytania kontrolne



Rozdział 11. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
11.1. Geneza systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
11.2. Dokumenty dotyczące systemowego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
11.3. Wymagania normy PN-N-18001
11.3.1. Zaangażowanie naczelnego kierownictwa i polityka bezpieczeństwa i higieny pracy
11.3.1.1. Zaangażowanie naczelnego kierownictwa
11.3.1.2. Polityka bezpieczeństwa i higieny pracy
11.3.1.3. Współudział pracowników
11.3.2. Planowanie
11.3.2.1. Oczekiwania ogólne
11.3.2.2. Wymagania prawne i inne (pkt 4.3.2)
11.3.2.3. Cele ogólne i szczegółowe (pkt 4.3.3)
11.3.2.4. Planowanie działań (pkt 4.3.4)
11.3.3. Wdrażanie i funkcjonowanie
11.3.3.1. Struktura, odpowiedzialność i uprawnienia (pkt 4.4.1)
11.3.3.2. Zapewnienie zasobów (pkt 4.4.2)
11.3.3.3. Szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja (pkt 4.4.3)
11.3.3.4. Komunikowanie się (pkt 4.4.4)
11.3.3.5. Dokumentacja systemu zarządzania bhp (pkt 4.4.5)
11.3.3.6. Zarządzanie ryzykiem zawodowym (pkt 4.4.6)
11.3.3.7. Organizowanie prac i działań związanych ze znaczącymi zagrożeniami (pkt 4.4.7)
11.3.3.8. Zapobieganie, gotowość i reagowanie na wypadki przy pracy i poważne awarie (pkt 4.4.8)
11.3.3.9. Zakupy (pkt 4.4.9)
11.3.3.10. Podwykonawstwo (pkt 4.4.10)
11.3.4. Sprawdzanie, a także działania korygujące i zapobiegawcze
11.3.4.1. Monitorowanie (pkt 4.5.1)
11.3.4.2. Badanie wypadków przy pracy, chorób zawodowych i zdarzeń potencjalnie wypadkowych (pkt 4.5.2)
11.3.4.3. Auditowanie (pkt 4.5.3)
11.3.4.4. Niezgodności, a także działania korygujące i uniemożliwiawcze (pkt 4.5.4)
11.3.5. Przegląd zarządzania
11.3.6. Ciągłe doskonalenie
11.4. Użycie innych norm dotyczących systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
Pytania kontrolne



Rozdział 12. Integracja normatywnych systemów zarządzania
12.1. Parametry wspólne i różnice najważniejszych normatywnych systemów zarządzania
12.2. Problemy związane z integracją normatywnych systemów zarządzania
12.3. Zalety zintegrowanego systemu zarządzania
Pytania kontrolne



Rozdział 13. Projektowanie strategii przedsiębiorstwa z uwzględnieniem jakości, środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
13.1. Orientacja procesowa jako podstawa projektowania strategii przedsiębiorstwa
13.2. Identyfikacja kluczowych procesów z punktu widzenia jakości, środowiska i bhp oraz ich związek ze strategią przedsiębiorstwa
13.3. Projektowanie strategii z uwzględnieniem przeróżnych aspektów działalności przedsiębiorstwa a produktywność normatywnych systemów zarządzania
Pytania kontrolne



Słownik ważniejszych pojęć



Bibliografia



Indeks

Parametry

ISBN

9788320821055

Autor

Zofia zymonik;adam hamrol;piotr grudowski

Wydawnictwo

Pwe

Ilość stron

334

Rok wydania

2013

Kategoria

E-booki

Producent

Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Alina F.
Alina F.
29.11.2024
Przesłana opinia produktu Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski może ułatwić zakup innym odwiedzającym
Jeżeli tylko miałeś okoliczność korzystać z oferowanego produktu zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf podziel się z nami swoją subiektywną opinią lub oceną. Powiedz jakie są Twoje z użytkoania, czy możesz polecić produkt oraz czy relacja jakości do ceny jest na dobrym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem, AZ#7184C4BDEB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem Autorzy Zofia Zymonik, Adam Hamrol, Piotr Grudowski Język polski Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2105-5...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...