Książka „Tworzenie gier dla początkujących” dedykowana jest wszystkim osobom chcącym wgłębić się w świat programowania gier 3D, a także zaznajomić się i użyć możliwości środowiska Unity. Celem książki jest przekazanie początkującym twórcom wiedzy z zakresu: obsługi podstawowych funkcjonalności, pisania i implementacji skryptów, tworzenia obiektów fizycznych, animacji, teksturowania i optymalizacji.
Książka adresowana jest także dla każdego, już nieco bardziej doświadczonego programisty, który szuka nowych, rozbudowanych narzędzi, pozwalających poszerzyć swoją dotychczas zdobytą wiedzę o coś zupełnie odmiennego i szczególnie kreatywnego.
Dzięki tej książce:
Stworzysz swój własny trójwymiarowy świat wraz z postacią głównego bohatera.
Zapoznasz się z wieloma pokaźnymi pojęciami dotyczącymi fizyki w grach.
Nauczysz się wytwarzać proste animacje, dodawać muzykę i dźwięki, a następnie wszystko to zespajać z rozbudowanymi skryptami.
Dowiesz się, czym jest Asset Store, w którym czeka na Ciebie niezliczona ilość osiągalnych do zastosowania zasobów.
Stworzysz prosty system walki, wskaźnik punktów życia i podążających za graczem przeciwników.
Zbudujesz system zbierania punktów i ich zliczania • temat tworzenia prostych interfejsów, a także menu nie będzie dla Ciebie niczym obcym.
Dowiesz się, jak wbrew teorii heliocentrycznej poruszyć słońce, wytwarzając zjawiskowy proces dnia i nocy w swoim świecie gry.
Zbudujesz od podstaw mechanizm zapisu stanu gry oraz jego późniejszego wczytania.
Wyrobisz sobie (mam nadzieję) nawyk porządkowania utworzonych obiektów, a także ich instynktownego nazywania.