Publikacja zawiera 9 tabel określających rodzaje wsparcia finansowego dla firm (tabela1), przesunięcia terminów podatkowych (tabela 2), przesunięcia terminów sprawozdań finansowych (tabelka 3), typy wsparcia dla branży turystycznej (tablica 4) i transportowej (tabelka 5), rozwiązania specjalne wobec należności cywilnoprawnych (tablica 6), przedłużenie terminów obowiązywania (ważności) dokumentów, uprawnień i pozwoleń (tablica 7), listę obowiązków, które zostały zawieszone z powodu epidemii (tabela 8) oraz listę przypadków, w których zostały dopuszczone elektroniczne formy komunikacji (tabela 9).
Ujęcie tabelkaryczne usprawnia korzystanie z zestawu rozwiązań kompletu antykryzysowego wprowadzonego tarczą 1.0 i 2.0. Tabele zawierają wszystkie typy rozwiązań finansowych wprowadzanych w ramach obu pakietów antykryzysowych dla firm.
Tarcza antykryzysowa wprowadza liczne zmiany w wielu dziedzinach prawa. Warianty rozwiązań wprowadzonych przez rząd w ramach tarczy antykryzysowej dla firm zostały w naszej publikacji uporządkowane tablicarycznie. Każda tabelka porządkuje wiedzę na temat każdego rozwiązania kompletu pomocowego.
Rozwiązania pakietu antykryzysowego ujęte w zestawieniach tablicarycznych polegają na
• wprowadzeniu finansowego wsparcia firm w czasach epidemii - tabela 1 zawiera zestawienie wszelkich form pomocy finansowej, o którą mogą ubiegać się przedsiębiorcy. Dzięki temu zestawieniu przedsiębiorca łatwo ustali o jaką formę pomocy może się ubiegać
• przesunięciu terminów wykonania niektórych obowiązków podatkowych - tabela 2 posiada zestawienie informacji o przedłużonych terminach rozliczeń podatkowych firm
• przesunięciu wykonania obowiązków w zakresie sprawozdań finansowych – tabelka 3 gromadzi zestawienie danych o przedłużonym harmonogramie prac wynikających z przedłużenia terminów obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości
• wprowadzeniu szczególnych rozwiązań prawnych dotyczących branż najistotniej dotkniętych epidemią (branży transportowej i turystycznej) – rozwiązania te zostały ujęte w tabelach 4 i 5
• wprowadzeniu szczególnych rozwiązań prawnych związanych z regulowaniem należności cywilnoprawnych – rozwiązania te zostały ujęte w tabeli 6
• przedłużeniu obowiązywania badań, uprawnień, zezwoleń, szkoleń itp., do czasu zakończenia epidemii wraz ze wskazaniem terminu w jakich należy dopełnić formalności koniecznych do ich zachowania – listę przypadków, w których nastąpiło takie przedłużenie zawiera tablica 7
• zawieszeniu niektórych obowiązków, które podczas trwania epidemii nie mogą być wytworzone lub, których wykonanie napotykałoby trudności – listę takich przypadków gromadzi tabelka 8
• wprowadzeniu elektronicznych form komunikacji w procedurach, w których nie były one dotąd przewidziane – listę sytuacji, w których można elektronicznie składać wnioski, przekazywać dokumenty i podejmować uchwały mieści tabela 9.