Zdjęcia Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Transmisja kultury w rodzinie i w szkole (Joanna Bielecka-Prus)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Joanna Bielecka-Prus
65,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Transmisja kultury w rodzinie i w szkole Podtytuł Teoria Basila Bernsteina Autor Joanna Bielecka-Prus Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21074-8 Rok wydania 2010...

Sugerowany w naszejporownywarce towar Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole można kupić w TaniaKsiazka.pl w naprawdę znakomitej cenie 65,55 zł. Oferta ta stanowi wynik kompleksowych porównan ogromnej ilości sklepów online.

Podstawowe cechy

ISBN

9788301210748

Autor

Joanna bielecka-prus

Sprawdź promocyjne oferty na Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole (sklep TaniaKsiazka.pl)

65,55 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane na temat aktualnych cen i dostępności zastosowane w powyższej klasyfikacji są pobierane niemal natychmiast.

Pełny opis produktu

Tytuł Transmisja kultury w rodzinie i w szkole Podtytuł Teoria Basila Bernsteina Autor Joanna Bielecka-Prus Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21074-8 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 384 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 9 Rozdział 1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina 27 1.1. Rozwój teorii komunikowania społecznego 27 1.1.1. Krytyka strukturalizmu językoznawczego na gruncie socjologii języka 28 1.1.2. Od języka formalnego i publicznego do kodów socjolingwistycznych 36 1.1.3. Od koncepcji kodów socjolingwistycznych do analizy dyskursu 64 1.2. Miejsce teorii Bernsteina w brytyjskiej socjologii stratyfikacji i edukacji 69 1.2.1. Językowe uwarunkowania niepowodzeń szkolnych: teoria deficytu językowego i jego krytyka 70 1.2.2. Nowa socjologia edukacji 75 1.2.3. Teorie reprodukcji ekonomicznej i kulturowej a teoria transmisji kultury 79 Rozdział 2. Kody jako media transmisji kultury 89 2.1. Kod jako „głęboka" zasada regulatywna 89 2.1.1. Zasady klasyfikacji i ramy 95 2.1.2. Reguły rozpoznawania kontekstu i użycia znaczeń 101 2.1.3. Zmiana kodu w procesie komunikacji: „głos" i „przekaz" 108 2.1.4. Kod a habitus 111 2.1.5. Kody a procedury interpretacyjne w etnometodologii 113 2.2. Klasowe podstawy kodów transmisji kultury 115 2.2.1. Geneza kodów rozwiniętych i ograniczonych 115 2.2.2. Dystrybucja orientacji kodowych a struktura społeczna 118 2.2.3. Władza jako czynnik kontrolujący wytwarzanie i dystrybucję kodów 131 2.3. Kontrola symboliczna w procesie transmisji kultury 136 2.3.1. Pojęcie pola 137 2.3.2. Pole produkcji 138 2.3.3. Pole kontroli symbolicznej i jego struktura 140 2.3.4. Pole edukacji jako część pola kontroli symbolicznej 145 Rozdział 3. Cykl przyswajania orientacji kodowych w rodzinie 153 3.1. Socjalizacja jako proces komunikacyjny w ujęciu Bernsteina 154 3.1.1. Podstawowe konteksty socjalizacji pierwotnej 160 3.1.2. System ról w rodzinie a formy komunikacji między rodzicami i dziećmi 163 3.1.3. Komunikowanie w regulacyjnym kontekście socjalizacyjnym 166 3.1.4. Komunikowanie w instrukcyjnym kontekście socjalizacyjnym 168 3.2. Miejsce rodziny w strukturze klasowej a orientacja kodowa dziecka 171 3.2.1. Indywidualizacja cyklu wychowania w rodzinach klasy przeciętnej 176 3.2.2. Kontrola dziecka w rodzinach robotniczych 179 3.2.3. Forma kontroli symbolicznej a rozwój poznawczy i moralny dziecka 180 3.2.4. Orientacje kodowe a płeć dziecka 182 3.2.5. Krytyka modelu klasowego zróżnicowania przyswajania orientacji kodowych 183 Rozdział 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej 189 4.1. Kod edukacyjny jako zasada regulująca przekaz wiedzy i praktyk pedagogicznych 189 4.1.1. Komunikacja w klasie szkolnej 191 4.1.2. Struktura programu nauczania 195 4.1.3. Pedagogia jako forma transmisji wiedzy szkolnej 196 4.1.4. Klasyfikacja i rama kodu edukacyjnego 200 4.1.5. Przyswajanie zasad klasyfikacji i ramy w kontekstach pedagogicznych 204 4.2. Kod linii jako kod reprodukcji wiedzy edukacyjnej 206 4.2.1. Program nauczania w kodzie kolekcji 206 4.2.2. System organizacyjny szkoły 209 4.2.3. Pedagogia widzialna: dominująca rola nauczyciela w przekazie kultury 212 4.2.4. Typy kodów linii 216 4.3. Charakterystyka kodu integracji 217 4.3.1. Program nauczania w kodzie integracji 217 4.3.2. System organizacyjny szkoły 218 4.3.3. Pedagogia niewidzialna: aktywna rola ucznia w transmisji kultury 220 4.4. Problem instytucjonalizacji kodów integracji w instytucjach edukacyjnych 225 4.4.1. Geneza pedagogii niewidzialnej 226 4.4.2. Wprowadzenie kodu integracji do instytucji edukacyjnych 228 4.4.3. Wpływ zmian w strukturze klasowej na instytucjonalizację kodu integracji 234 4.4.4. Czynniki makro- i mikrospołeczne sprzyjające instytucjonalizacji kodów integracji 239 4.4.5. Krytyka koncepcji kodów edukacyjnych 243 4.5. Kulturowa reprodukcja nierówności społecznych w instytucjach edukacyjnych 247 4.5.1. Kulturowe przyczyny niepowodzenia szkolnego 248 4.5.2. Cykl etykietyzacji dzieci z rodzin robotniczych 254 4.5.3. Nierówności edukacyjne w kodzie serii 257 4.5.4. Nierówności edukacyjne w kodzie integracji 261 4.5.5. Demokratyzacja cyklu transmisji wiedzy w instytucjach edukacyjnych 263 Rozdział 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych 271 5.1. Porządki znaczeń w dyskursie pedagogicznym 272 5.1.1. Dyskurs pedagogiczny jako forma transmitowanej wiedzy 272 5.1.2. Urządzenie pedagogiczne jako zespół reguł dyskursu pedagogicznego 276 5.1.3. Reguły dystrybucyjne: społeczny podział wiedzy w społeczeństwie nowoczesnym 280 5.2. Struktura pola rekontekstualizacji 286 5.2.1. Pole intelektualne dyskursu pedagogicznego 289 5.2.2. Oficjalne i pedagogiczne pole rekontekstualizacji dyskursu 290 5.2.3. Nadzór państwa nad polem rekontekstualizacji 294 5.2.4. Reguły oceniania w polu edukacyjnym 296 5.3. Dyskurs instrukcyjny i regulacyjny: transmisja wiedzy i ładu moralnego 299 5.3.1. Przekaz wiedzy i kompetencji w dyskursie instrukcyjnym 302 5.3.2. Transmisja ładu społecznego za pośrednictwem dyskursu regulacyjnego 302 5.3.3. Typy i funkcje rytuałów szkolnych 304 5.3.4. Postawy rodziców i ich dzieci wobec dyskursów pedagogicznych 308 5.4. Kształtowanie tożsamości uczniów w dyskursie pedagogicznym 311 5.4.1. Tożsamość jako wytwór działań pedagogicznych 312 5.4.2. Tożsamość pedagogiczna w społeczeństwie ponowoczesnym 317 5.4.3. Krytyka koncepcji tożsamości pedagogicznej 320 Zakończenie 325 Bibliografia 335 Słownik terminów teorii Basila Bernsteina 357 Biogram Basila Bernsteina 361 Zestawienie prac Basila Bernsteina 362 Zestawienie prac o dorobku Basila Bernsteina 367 Indeks nazwisk 369 Indeks rzeczowy 376

Parametry

ISBN

9788301210748

Autor

Joanna bielecka-prus

Wydawnictwo

Wydawnictwo naukowe pwn

Ilość stron

384

Rok wydania

2010

Kategoria

E-booki

Producent

Joanna Bielecka-Prus

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Aleksander E.
Aleksander E.
28.11.2024
Każda nadesłana opinia użytkownika jest dla nas bardzo ważna
Jeżeli miałeś sposobność korzystać z pokazywanego Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole podziel się z innymi swoją subiektywną oceną i opinią. Wskaż jakie są Twoje z korzystania, czy jesteś zadowolony z produktu, a także czy relacja jakości do ceny jest na satysfakcjonującym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Joanna Bielecka-Prus Joanna bielecka-prus Transmisja kultury w rodzinie i w szkole
Tytuł Transmisja kultury w rodzinie i w szkole Podtytuł Teoria Basila Bernsteina Autor Joanna Bielecka-Prus Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...