Termin blitzscaling oznacza jednocześnie ogólny schemat momentalnego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór stosowanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się osiągalny dzięki bezprecedensowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się także intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od produktywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza jeszcze działania, które w konwencjonalnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne oraz konieczność podejmowania niełatwych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i sprawniej.
Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona istotnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają także osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i efektowne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się realny. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje.
W tej książce: