Publikacja prezentuje zasady rozliczenia w VAT dodatkowych kosztów związanych z dostawą towarów albo świadczeniem usług. Przedsiębiorcy dokonujący dostawy towarów oraz świadczenia usług w wykonaniu równocześnie transakcji krajowych, jak i zagranicznych nieraz obciążają swoich kontrahentów dodatkowymi kosztami związanymi z realizowanymi na ich rzecz czynnościami. Opłaty te mogą obejmować koszty:
• transportu towarów,
• opakowania towaru,
• przechowywania czy ubezpieczenia przedmiotu dostawy,
• ubezpieczenia.
Na nabywców mogą być w dodatku przenoszone koszty zapłaconych podatków, takich jak podatek od nieruchomości, lub innych należności o podobnym charakterze. W takich przypadkach korzystne rozliczenie VAT zwykle będzie wymagało włączenia do podstawy opodatkowania wszelkich dodatkowych części.
W publikacji odnajdziemy w dodatku informację jak dokumentować takie koszty. Czy można je odrębnie wykazywać na fakturze albo paragonie.