Bo każdy z nas jest sprzedawcą
Zawód handlowca zmienia się w tym samym rytmie, w jakim przemianom podlega świat wokół nas. Inny jest sam rynek - co chwilę pojawiają się na nim nowe pro dukty i usługi, a strategie rozmów z klientami, do niedawna superskuteczne, prędko odchodzą w niepamięć. Coraz większa wiedza potencjalnych klientów, a także obfity wybór możliwości, z których mogą korzystać, powodują, iż zmieniają się zachowania i zwyczaje konsumenckie. Ba! nawet prawo jest inne - bez narażania się na poważne konsekwencje nie można wysłać oferty ani zadzwonić do kogo się chce z propozycją sprzedaży artykułu. Zresztą telefon, jednak wciąż ważny w pracy handlowca, coraz rzadziej stanowi narzędzie pierwszego kontaktu.
Z jednej strony pozyskiwanie "leadów sprzedażowych" stało się osobną branżą, z której usług korzysta coraz więcej osób i firm. Z drugiej - teraz praktycznie każdy coś sprzedaje. Najciekawsze jest jednak to, iż mimo rygorystycznych przepisów, rozwoju , a także powszechnej i prostej dostępności wiedzy na temat tego, jak efektywnie sprzedawać, w samym procesie sprzedaży niedużo się zmieniło. Wciąż kupujemy dla tych samych powodów, dla których kupowaliśmy 10 lat temu. Dobry handlowiec, na jakimkolwiek stanowisku żeby się znajdował, musi znać te powody i umieć sprawnie nimi zarządzać.
I tego właśnie uczy ta książka.