Aby awansować w organizacji, menedżerowie muszą zdobywać wiedzę i rozwijać nowe umiejętności, a jednocześnie porzucać rozwiązania, które nie są już efektywne. W praktyce okazuje się, iż niektórzy koncentrują się na używanych wcześniej nieskutecznych sposobach działania i kurczowo się ich trzymają.
Co dzieje się z tymi, którzy przestają się uczyć? za każdym razem to samo: menedżerowie, którzy przestają się rozwijać, nie chcą zmienić swojego sposobu pracy czy nowoczesnania, ""wypadają z torów"" kariery.
Celem książki jest wsparcie menedżerów średniego szczebla w rozwijaniu ważnych kompetencji menedżerskich. Autorzy wybrali je na podstawie swoich wieloletnich, ergonomicznych doświadczeń w pracy z menedżerami organizacji reprezentujących zarówno korporacje międzynarodowe, przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i sektor publiczny.
To właśnie te kompetencje, zdaniem autorów, decydują o sprawnym zarządzaniu zespołami poprzez menedżerów średniego szczebla. Poszczególne rozdziały omawiają zagadnienia ściśle związane z daną kompetencją w kontekście codziennej pracy menedżera w organizacji.
Dowiesz się m.in. Jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, produkować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się. Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce poprzez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje użyteczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika, a także ergonomiczne źródła informacji.
w rezultacie czytelnik otrzymuje potężną dawkę odświeżającej „stare nawyki" wiedzy i poręczne narzędzia przygotowane z zastosowaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu. Książka jest pierwszą częścią w nowopowstałej linii: Akademia Kompetencji Menedżera.
kolekcja wykorzystywać będzie dorobek i doświadczenie popularnych studiów podyplomowych Akademia kompetencji menedżera w Akademii Leona Koźmińskiego. *** Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania.
Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich.
Wielokrotnie otrzymała jednostkową Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. W Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech.
Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka m.in.
książki Menedżerowie czy przywódcy. Studium teoretyczno-empiryczne (Poltext 2018). Dr Anna Czarczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Ekonomii w Akademii Leona Koźmińskiego. Dziekan kierunku Ekonomia w ALK, kierownik studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera, kierownik Centrum stabilnego Rozwoju ALK.
Wykładowca na uniwersytetach we Francji, Portugalii, Hiszpanii, a także Chorwacji. Studiowała w Sussex University European Studies Faculty, duża Brytania. Członek The International Negotiation Group Edynburskiej Szkoły Biznesu z negocjacji strategicznych.
Doradca Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych. Dokument i członkostwo International Project Management Association. Członek Rotary International. Doświadczony konsultant i trener biznesu dla m.in.
takich firm jak: Netia, PKP, Johnson & Johnson, PZU, Ikea, Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Deutsche Bank, Door, Instytut Rozwoju Biznesu, Mobil Oil Poland, Stanley Poland, Leo Burnett.