drobny Miecio uwielbiał obserwować Księżyc. Jego marzenia zaprowadziły go do USA. Tam jako dorosły mężczyzna został jednym z konstruktorów pojazdu zwanego łazikiem, który bada metaliczny Glob. To prawdziwa historia o pasji i spełnianiu marzeń.
Los ciągle zaskakuje, dlatego nigdy nie powinniśmy rezygnować ze swych pragnień! ładne ilustracje Zofii Różyckiej subtelnie łączą nieprzystępny świat techniki z kolorowymi marzeniami. Tekst o życiu Mieczysława Bekkera napisał Grzegorz Chlasta.
"Łazik na Księżycu" należy do wyjątkowej linii "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat bardzo zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej serii "Czytam sobie".
Misją obu jest nakłanianie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia."Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa kolekcja książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości poprzez Polskę.
Historie przedstawione w kolekcji opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat stanowczo zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju.
Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski, a także te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z rozmaitych warstw społecznych i wykonują różnorodne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami.
Wszyscy różni,jednakowo ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy linii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy.
dzięki temu powstałe historie w nad wyraz jednostkowy sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z linii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a poprzez to – do samodzielnego myślenia.