Poznaj całkowitą emocji i wzruszeń historię Ignacego Paderewskiego – wybitnego pianisty, polityka i społecznika. Zobaczysz, jak wyglądało dzieciństwo tego obszernego Polaka, a na ogół dowiesz się, iż podjęcie karabinu to nie jedyny sposób na walkę o niepodległość.
Autorką opowieści jest znana dziennikarka i reportażystka – Brygida Grysiak. Subtelne tło wydarzeń stanowią ilustracje Jagny Wróblewskiej."Maestro pokoju. O Ignacym Paderewskim" należy do unikatowej kolekcji "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości poprzez Polskę.
Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat nad wyraz zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej kolekcji "Czytam sobie".
Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia. "Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa linia książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.
Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju.
Wśród nich wynajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski, a także te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z rozmaitych warstw społecznych i wykonują rozmaite zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami.
Wszyscy różni,jednakowo ważni w budowaniu niepodległej Polski. Poprzez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy kolekcji włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy.
dzięki czemu powstałe historie w bardzo indywidualny sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Kolekcja "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z kolekcji "Czytam sobie". Misją obu jest nakłanianie dzieci do samodzielnego czytania, a poprzez to – do samodzielnego myślenia.