Zastanawiasz się, jak wyglądało dzieciństwo Twoich rówieśników 100 lat temu? Poznaj historię dzieci z Lublina, które 11 listopada 1918 roku postanawiają wysłać list do Ignacego Daszyńskiego. W liście chcą przekazać swoją wizję tego, jak powinna wyglądać niepodległa Polska.
Autorem książki jest felietonista i nauczyciel Jarosław Górski, a realistyczne ilustracje, pomagające wyobraźni przenieść się do epoki opisywanych wydarzeń, wykonała Paulina Dudek."Strzała dla komendanta.
Historia sprzed 100 lat" należy do wyjątkowej kolekcji "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej linii "Czytam sobie".
Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a poprzez to – do samodzielnego myślenia. "Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa linia książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę.
Historie przedstawione w kolekcji opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat nad wyraz zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju.
Wśród nich odszukamy znane postacie, jak marszałek Piłsudski, a także te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z różnych warstw społecznych i wykonują rozmaite zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami.
Wszyscy różni,tak samo ważni w budowaniu niepodległej Polski. Poprzez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy linii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy.
dzięki czemu powstałe historie w wyjątkowo jednostkowy sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Kolekcja "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z linii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a poprzez to – do samodzielnego myślenia.