Czy istnieją osoby wyprodukowane do bycia liderem? Co zrobić,posiadać zmotywowany zespół, który będzie chciał pracować na wspólny cel? Jak być sprawnym szefem dla młodego pokolenia? Jak rozmawiać z pracownikami, by chcieli być przy tobie jeszcze lepsi, i jak rozmawiać z szefem, żeby znaleźć porozumienie? Przywództwo to nie stanowisko, to siła charakteru.
Anna Sarnacka-Smith przekonuje, iż już dziś masz potencjał do tego, by być liderem, przy którym zespół będzie chciał dawać z siebie swoje sto procent, z którym kupujący będą chcieli rozwijać swój biznes.
Kluczem jest odnalezienie swoich wartości i wierność im, poznanie swego potencjału, docenianie tego, jak nad wyraz ludzie są różni, i czerpanie z tej różnorakości przy budowaniu zespołu. Skuteczność tego podejścia potwierdzają liderzy z Polski i z USA, których autorka zaprosiła do podzielenia się doświadczeniem z czytelnikami, i przykłady, które przywołuje z własnego doświadczenia menedżerskiego.
O swojej drodze na „Everest”, taki cel w karierze i życiu, który niesie satysfakcję i z którego widać kolejne możliwości, opowiedzieli: • Prof. Andrzej Blikle, profesor matematyki, pracownik Polskiej Akademii Nauk i członek Academia Europaea, w latach 1990–2010 kierował firmą A.
Blikle • Chris Cebollero, mentor, rzecznik prasowy branży medycznej, członek zespołu Johna Maxwella • Maciej Chmielowski, dyrektor generalny Polski i krajów bałtyckich marki Fresenius Kabi • Bernard Jastrzębski, prezes zarządu Colway International, znany w sektorze MLM coach, trener • Grzegorz Kiszluk, pionier reklamy w Polsce, eseista i dziennikarz, twórca producenta „Brief” • Robert Korzeniowski, polski lekkoatleta, chodziarz, wielokrotny mistrz olimpijski, mistrz świata i Europy • Marcin Ochnik, współwłaściciel i członek zarządu rodzinnej marki Ochnik • Jennifer Pomerantz, założycielka i dyrektor generalna American Natural • Dr Bradley Smith, dyrektor zarządzający i dyrektor do spraw rozwoju marki PeopleKeys • Dr Maciej Wieczorek, założyciel Celon Pharma, współtwórca i wieloletni prezes zarządu firmy biotechnologicznej Mabion***Posiadanie władzy jest niezwykle kuszące, ale bycie liderem to coś więcej niż władza.
O tym, jak być odpowiedzialnym liderem, traktuje książka Anny Sarnackiej-Smith. - Jacek Walkiewicz, psychologSzkoda, iż nie przeczytałam tej książki kilka lat wcześniej, z całą pewnością uniknęłabym paru błędów.
Polecam ją wszystkim, którzy wierzą, że kierowanie ludźmi może odbywać się w przyjaźni, równowadze i spokoju. - Maria Seweryn, aktorka, reżyserTa książka mnie zainspirowała. Kiedy ją czytasz, masz wrażenie, że rozmawiasz z przyjacielem.
Nikt cię nie ocenia, nie mówi, ile masz jeszcze do zrobienia, nie wytyka błędów. Za to z dużą uwagą się tobie przygląda, przedstawia, jak jesteśmy różni, w jak zróżnicowany sposób realizujemy cele, i upewnia cię, iż nie ma w tym nic złego.
To nie jest poradnik o obszarach do rozwoju,praktyczna książka o tym, iż naprawdę masz w sobie potencjał, żeby być liderem dla zespołu i dla klientów, jeśli naprawdę tego chcesz. - Aneta Grzegorzewska, dyrektor ds.
komunikacji korporacyjnej Gedeon RichterSiła tej książki tkwi w relacji autorki do czytelnika. Anna Sarnacka-Smith zabiera nas w podróż, którą sama przebyła, i zdaje osobistą relację ze swojej drogi rozwoju.
Zaprasza też do rozmowy gości – ludzi biznesu – którzy uświadamiają nam, iż sukces jest oparte w głównej mierze na uniwersalnych wartościach i mądrym podejściu do rzeczywistości. Nie ma tu dróg na skróty. Są za to drogowskazy, które być może już widziałeś, lecz tutaj wyszukasz je zgromadzone w jedną spójną mapę działania.
Pozostaje ci więc zaznaczyć na tej mapie twój osobisty cel i wyruszyć! - dr Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RPWrodzone predyspozycje to mit. Podobnie jak nikt nie przychodzi na świat jako sportowy mistrz czy wybitny artysta, tak także nikt nie rodzi się liderem.
Kompetencje potrzebne, żeby nim się stać, każdy z nas może kupić. W jaki sposób? Ucząc się od najkorzystniejszych w swych dziedzinach. Anna Sarnacka-Smith zadała sobie trud, by takich ludzi znaleźć. Co więcej, namówiła ich, żeby podzielili się z nami swoją receptą na sukces.
w efekcie powstała książka, która stanowi wspaniałe narzędzie dla każdego, kto chce lepiej zarządzać firmą albo organizacją, a wizją jej rozwoju zarażać innych. - Rafał Skórski, dziennikarz miesięcznika ""Businessman.pl""***Anna Sarnacka-Smith – trener biznesu, konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swych solidnych stron, i w kształtowaniu postawy liderskiej.
Wprowadziła do Polski badanie kompetencji D3. Lubi wyzwania i wierzy, że to, co najkorzystniejsze, jest poza strefą komfortu, stąd pracuje dla rynku europejskiego, mieszkając na co dzień w USA.