Książka „Kwalifikacja: INF.02 i INF.07 – Administrowanie sieciami komputerowymi w symulatorze Packet Tracer w przykładach i ćwiczeniach Część I” jest podręcznikiem wspomagającym nauczanie w zawodach Technik Informatyk i Technik Teleinformatyk. Może być stosowana podczas poruszania zagadnień z projektowania, zarządzania i administrowania sieciami komputerowymi. Wykorzystując symulację komputerową pomaga zrozumieć konfigurację usług, protokołów oraz maszyn sieciowych. W części końcowej książki znajduje się zadanie projektowe oraz test sprawdzający wiadomości teoretyczne oraz lista plików będącymi rozwiązaniami ćwiczeń kontrolnych.
Zasada przyjęta przez autorów książki była następująca „Minimum teorii – maksimum przykładów funkcjonalnych”, które można wdrożyć równocześnie w środowisku symulacyjnym podczas zajęć lekcyjnych jako rozszerzenie teorii i w formie zadań domowych, których wykonanie możemy zlecić uczniom. Na dodatek dysponując sprzętem i laboratorium sieciowym, swobodnie możemy scenariusze ćwiczeń i przykładów zastosować do konfiguracji fizycznego sprzętu.
Autorzy tej książki to zespół międzypokoleniowy i interdyscyplinarny. Utalentowany uczeń Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku, Damian Strojek. Jego pasją są sieci komputerowe, komplet dokumentów CCNA R&S i jest podczas ścieżki dydaktycznej CCNA Security. Jerzy Kluczewski, długoletni instruktor Akademii CISCO CCNA. W swoim dorobku autorskim posiada już kilka publikacji książkowych na temat symulatora Packet Tracer. Swoje doświadczenie zdobywał w trakcie pracy w przemyśle, aktualnie jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Robert Wszelaki to pasjonat zagadnień sieciowych i programowania. Ukończył pełny kurs Cisco CCNA. Jest absolwentem ZS1 w Piekarach Śląskich, obecnie studiuje informatykę na wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Marek Smyczek to doświadczony nauczyciel przedmiotów informatycznych i elektrycznych, a zarazem instruktor programu Cisco CCNA. Jest autorem i redaktorem kilkudziesięciu publikacji z dziedzin elektroniki i informatyki.