Niniejsze opracowanie teoretycznie analizuje losy polskiego handlu i jego rozwoju od początku lat 90. W roku 1990 rozpoczął się cykl związany z dobrobytem w polskim handlu. To wtedy do Polski zaczęły napływać produkty, które nie były dostępne dla społeczeństwa, zaczęły też powstawać punkty handlowe proponujące coraz to nowe produkty (produkty repozycjonowane – istniejące produkty kierowane na świeże rynki albo segmenty rynku), co oczywiście spowodowane było sytuacja polityczną kraju.
Na podstawie teoretycznej analizy można wnioskować przyczyny, które pomogły niektórym produktom przetrwać do dnia dzisiejszego i stać się produktami o lepszej, wyższej jakości, pomimo rozszerzającej się po 1990 roku konkurencji na rynku wewnętrznym.
Przedstawiony jest stosunek inwestorów zewnętrznych do polskich marek produktów, do których prawa nabyli oni wraz z inwestycją kapitału w określonym przedsiębiorstwie. Opracowanie przedstawia ewolucję polskiego handlu związanego z promocją w coraz większym stopniu nowoczesną, nowymi niestandardowymi formami sprzedaży, które nie były konieczne na początkach przemian związanych z żywnością z powodu wielkiej chłonności rynku.
Z upływem lat i przeobrażeniami, które przeszły przez Polskę, coraz obszerniejszym zbytem cieszą się produkty luksusowe, które znamionują się głównie wysoką jakością. Autorka