„[…] [B]ardzo wysoko oceniam monografię dr. Dawida Szostka. Po pierwsze, zwraca ona uwagę na niezwykle znaczne zagadnienie w zachowaniach organizacyjnych, które dotychczas było w zasadzie pomijane poprzez badaczy.
Opracowania, których motywem była jakość relacji międzyludzkich w zespołach pracowniczych, należą bowiem do rzadkości, a temat traktują raczej pobieżnie. Po drugie, w monografii zaprezentowana jest autorska konceptualizacja jakości relacji, oparta częściowo na dorobku teoretycznym, a częściowo na przeprowadzonych badaniach jakościowych.
Po trzecie, dokonana jest operacjonalizacja konstruktu jakości relacji międzyludzkich w zespołach pracowniczych. Jest ona kompleksowa, wieloetapowa i rzetelnie przeprowadzona. Jej rezultatem jest skala pomiarowa, która wzbogaca nauki o zarządzaniu i jest przydanym narzędziem dla praktyków biznesu.
Po czwarte wreszcie, Autor prezentuje atrakcyjne wyniki rzetelnie przeprowadzonych badań w zakresie wpływu jakości relacji międzyludzkich w zespołach pracowniczych na kontrproduktywne zachowania organizacyjne.
Wzbogacają one dorobek nauk o zarządzaniu, w szczególności w zakresie zachowań organizacyjnych oraz są podstawą do wykorzystania ich w praktyce działalności gospodarczej”. Z recenzji wydawniczej dr.
hab. Przemysława Zbierowskiego, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach