Tytuł Upowszechnianie Animacja Komercjalizacja kultury Podtytuł Podręcznik akademicki Autor Józef Kargul Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20402-0 Rok wydania 2012...
Sugerowany produkt upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę wartej rozważenia cenie 66,98 zł. Oferta ta stanowi wynik zbiorczego porównania olbrzymiej ilości hurtowni i sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788301204020
Autor
Józef kargul
Sprawdź promocyjne oferty na upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Informacje na temat cen i dostępności zastosowane w prezentowanej klasyfikacji zczytywane są praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Upowszechnianie Animacja Komercjalizacja kultury Podtytuł Podręcznik akademicki Autor Józef Kargul Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20402-0 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 380 Format epub, mobi Spis treści Przedmowa 9 Wstęp 11
CZĘŚĆ I Wspólnota i kolektywizm – upowszechnianie i reglamentacja kultury 17
Rozdział 1 Praktyki upowszechniania kultury feudalnej 19 1.1 Upowszechnianie(?) kultury staropolskiej 19 1.2 Instytucje i formy upowszechniania kultury w Polsce w okresie odrodzenia i baroku 22 1.3 „świeże" w upowszechnianiu kultury w oświeceniu 32
Rozdział 2 Upowszechnianie kultury po rewolucji przemysłowej 39 2.1 Życie kulturalne w epoce romantyzmu 39 2.2 Różnicowanie się idei upowszechniania kultury 49 2.3 Spełnianie idei upowszechniania – świeże instytucje kultury 58
Rozdział 3 Koncepcje upowszechniania kultury w okresie międzywojennym 71 3.1 Koncepcja agrarystów 72 3.2 Koncepcja narodowej demokracji 73 3.3 Koncepcja partii lewicowych 74 3.4 Koncepcje katolickie 77
Rozdział 4 Instytucje upowszechniania oświaty i kultury w okresie międzywojennym 80 4.1 Świetlice środowiskowe i społeczne 80 4.2 Uniwersytety ludowe, kluby młodzieżowe, domy kultury, domy społeczne 84 4.3 Pracownicy oświatowi 88 4.4 Amatorskie zespoły artystyczne 91
Rozdział 5 Kolektywizm naczelną ideą upowszechniania kultury w PRL 96 5.1 Agitacja i propaganda jako formuła upowszechniania kultury w latach 1948–1955 96 5.2 znaczny o koncepcje upowszechniania kultury w PRL 99
Rozdział 6 Instytucje upowszechniania kultury w PRL 105 6.1 Domy kultury 105 6.2 Kluby 118 6.3 Świetlice systemu upowszechniania kultury 122 6.4 Pracownik kulturalno-oświatowy 127
Rozdział 7 Koncepcje ruchu amatorskiego w kolektywistyczno-modernistycznym modelu upowszechniania kultury 134 7.1 Koncepcja artystyczno-zadaniowa 135 7.2 Założenia koncepcji pedagogicznej – receptywno-ekspresywnej 136 7.3 Koncepcja spontaniczno-ekspresywna 137 7.4 Koncepcja naśladowcza 138
Rozdział 8 Wzory uczestnictwa w kulturze PRL 141 8.1 Edukacyjny wzór uczestnictwa propagowanym modelem zachowań kulturalnych 143 8.2 Konformistyczno-snobistyczny wzór wobec formalistyczno-akcyjnej strategii upowszechniania kultury w latach siedemdziesiątych 143 8.3 Wzór ludyczno-spontaniczny 145 8.4 Rytualno-konfesyjny wzór aktywności kulturalnej 147 8.5 Kontemplacyjno-eskapistyczny wzór uczestnictwa w kulturze – sprzeczności społeczno-kulturowe 149
CZĘŚĆ II między kolektywizmem a indywidualizmem, czyli o animacji kulturalnej 153
Rozdział 9 Koncepcja animacji kultury 155 9.1 Animacja – rozumienie pojęcia 155 9.2 Animacja wyrazem kontestacji opresyjnego systemu społecznego 158 9.3 Animacja jako strategia udziału w życiu społeczno-kulturalnym 161 9.4 Spór: edukacja kulturalna czy animacja kulturalna? 168
Rozdział 10 Wokół animatora 175 10.1 Animator a pracownik kulturalno-oświatowy 175 10.2 Autorytet i dylematy animatora kultury 181 10.3 Animator kultury „gałganiarzem na ludzkim śmietnisku" 187 Rozdział 11 Rozczarowanie animacją kulturalną 196
CZĘŚĆ III Supermarket kultury w dobie dominującej idei komercjalizmu i indywidualizmu 203
Rozdział 12 Idea liberalizmu u podłoża „supermarketu kultury" 205
Rozdział 15 Pedagogika kultury 255 15.1 konwencjonalna pedagogika kultury 255 15.2 Zabiegi o „restytucję" pedagogiki kultury 259 15.3 Pedagogika kultury dziś 262
Rozdział 16 Domy kultury – tradycja i progresywność? 271 16.1 Edukacyjno-ekspresyjna placówka upowszechniania kultury 273 16.2 Dom kultury ośrodkiem rozrywki i zabawy – ludyczny model instytucji 279 16.3 Lokalny supermarket kultury 281
Rozdział 17 Ośrodek kultury „do wynajęcia" – impresariat 287 17.1 Orientacja „prorynkowa" domów kultury 287 17.2 Impresariat 288
Rozdział 18 Instytucjonalne oferty aktywności kulturalnej „dla wyklucz(a)onych" 294 18.1 Resocjalizacja młodzieży o postawach aspołecznychnowym zadaniem placówek kultury 294 18.1.1 Podstawowe założenia 294 18.1.2 „Rutynowe" działania 296 18.2 Ośrodek kultury instytucją socjoterapeutyczną 299 18.2.1 Założenia 299 18.2.2 Działania 302 18.3 Przeciwdziałanie narkomanii – Trait d’Union 94 jako przykład działalności stowarzyszenia społeczno-kulturalnego we Francji 305 18.3.1 Konsultacje psychologiczne 307 18.3.2 Realizacja programów prewencyjnych w środowisku szkolnym 308 18.3.3 Rozmowy w grupie 309 18.3.4 Forum teatralne 309 18.3.5 Propaganda wizualna 309 18.3.6 Programy prewencyjne asygnowane dla rodziców 310 18.3.7 Próba oceny działalności Trait d’Union 94 311
Rozdział 19 Inspiracje: artystyczna i edukacyjna 314 19.1 Akademia Wyobraźni 314 19.1.1 Założenia 314 19.1.2 Działania dla dzieci i wśród nich 315 19.1.2.1 Założenia ideologiczno-organizacyjne projektu 316 19.1.2.2 Założenia merytoryczne 317 19.2 Uniwersytet Uliczny 319 19.2.1 Geneza 319 19.2.2 Założenia ideologiczne 320 19.2.3 Założenia organizacyjne 322 19.2.4 Działalność Uniwersytetu Ulicznego 323 19.2.5 Rezultaty i reperkusje 324
Rozdział 20 Aktualne wzory aktywności kulturalnej Polaków w supermarkecie kultury 327 20.1 O sensowności opisywania wzorów aktywności kulturalnej w wielozmysłowej kulturze iwentu 327 20.2 Ciągłość i zmiana wzorów aktywności kulturalnej z epoki PRL 329 20.3 nowe wzory partycypacji kulturalnej w kulturze iwentu 333 20.3.1 Wzór snobistyczno-ludyczny 333 20.3.2 Wzór ekspresyjno-zgubny 335 20.3.3 „Apsydalno"-eskapistyczny wzór aktywności kulturalnej 336
Stwórz z innymi użytkownikami cudowną wspólnotę i podsyłaj opinie komentarze / opinie
Jeśli tylko korzystać z upowszechnianie animacja komercjalizacja kultury, AZ#90EE00FFEB/DL-ebwm/epub podziel się z użytkownikami swoją opinią. Wskaż jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy jesteś zadowolony z zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie wystarczająca.