Tytuł Targi w gospodarce rynkowej Autorzy Jacek Bazarnik, Adam Figiel, Iryna Manczak, Andrzej Szromnik, Krzysztof Piotr Wojdacki Język polski Wydawnictwo Edu-Libri ISBN 978-83-63804-54-1 Rok wydania 2015 Kraków-Legionowo Wydanie 1 ilość stron 164 Format epub, pdf, mobi Spis treści Wstęp Część pierwsza Targi w systemie powiązań uczestników rynku 1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojęciowego i cech uwydatniających 1.1. Definiowanie targów w piśmiennictwie ekonomicznym – ujęcie retrospektywne 1.2. Targi w ujęciu marketingowym 1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane 1.4. Istota targów – próba syntezy 2. Targi i handel targowy 2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego 2.2. Struktura rynku targowego 2.3. Główne parametry handlu targowego 3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej 3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnętrzne 3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnętrzne 3.3. Perspektywy rozwoju targów w świetle przewidywań ekspertów 3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszłości 3.5. Klasyczne i współczesne ujęcia funkcji targów 3.6. Nowa orientacja ergonomiczna targów 3.7. Zmiany funkcji targów a świeże trendy w ich rozwoju 4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porządkowania rynku targowego 4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych 4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe 4.3. Możliwości użycia metody B.Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych 4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porządkowania rynków targowych 4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych 4.6. Możliwości użycia mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT) 5. Koszty udziału przedsiębiorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant 5.1. Targi jako centrum generowania kosztów 5.2. Szczegółowa klasyfikacja kosztów targowych przedsiębiorstwa 5.3. Wskaźniki kosztowe targów 5.4. Identyfikacja współzależności zmiennych targowych skutecznościowych 5.5. Analiza break - even - point w ocenie skuteczności uczestnictwa w targach Część druga Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna 6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku 6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian 6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji 7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012 7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju 7.2. Ośrodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka 7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju ośrodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w świetle analizy wielowymiarowej 8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania 8.1. Potencjał imprez targowych 8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012 8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw 8.4. Metodyka badania kosztów targowych 8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw 8.6. Struktura kosztów targowych w świetle badań Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym Kwestionariusz badawczy Bibliografia Indeks