Lean management, tłumaczone czasem jako "szczupłe zarządzanie", polega na takim prowadzeniu marki, żeby dostarczać oczekiwane poprzez klientów produkty czy usługi w najprostszy możliwy sposób, z zachowaniem szacunku do osób zatrudnionych w firmie. Koncepcja ta wywodzi się z filozofii działania przyjętej pierwotnie m.in. W fabrykach Toyoty i do dziś stała się tematem wielu publikacji. Technologiczna wiedza pomagająca redukować straty w przedsiębiorstwach jest więc dostępna, gorzej z koncepcjami dotyczącymi tego, jak być dobrym "ułatwiaczem", czyli lean managerem czy trenerem ciągłego doskonalenia.
Jakie komponenty są potrzebne, żeby ludzie chcieli z Tobą pracować i darzyli Cię zaufaniem? Co i jak trzeba robić, aby skutecznie pomagać innym upraszczać siebie i swoje marki? Na jakie nieprzystępne pytania trzeba znać odpowiedzi? Z jakimi obawami się mierzyć? Jak inspirować pracowników, by zobaczyli w usprawnieniach korzystną zabawę? Z tymi problemami na co dzień styka się menedżer, którego zadaniem jest przeprowadzić firmę przez ścieżkę usprawnień w duchu lean. Zmagał się z nimi także Andrzej niedługi, który od lat pomaga w tym zakresie polskim przedsiębiorcom. Swoje doświadczenia, spostrzeżenia i rady dla lean managerów zebrał w niniejszej książce. Podzielił ją na dwie części - w pierwszej przybliża trzy konkretne projekty, które miał przyjemność prowadzić, w drugiej omawia niezbędne osobiste umiejętności, doświadczenia i sposoby myślenia, jakimi musi dysponować wiarygodny "ułatwiacz". Ktoś, z kim ludzie będą chcieli pracować i komu zaufają w niełatwych momentach zmiany.