Tytuł VIRAL Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści Autor Piotr Bucki Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20507-2 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 134 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 9 Historia pani Daugherty 9 1. Nie chodzi o format treści. Chodzi o to, co treść robi z odbiorcą 15 1.1. Altruizm, narcyzm i pass along value 21 1.2. Waluta społeczna 22 1.3. Storytelling 24 1.4. Ukryte i całkiem jawne motywacje 25 1.5. Kartografia kulturowa 32 1.5.1. Funkcja tożsamościowo-twórcza treści 35 1.5.2. Funkcja plemienno-twórcza 36 1.5.3. Funkcja regulacji afektu 36 1.5.4. Funkcja edukacyjna 37 1.5.5. Funkcja inspiracyjno-motywacyjna 38 1.6. Nie jesteś sam, czyli zbiorowa antycypacja 39 1.6.1. Jestem częścią grupy, ale jestem unikatowy 41 1.7. Pora podsumować 42 2. Czy to jest niebanalne 45 3. Jak rzep! Przylepne historie, o których trudno zapomnieć 53 3.1. Wirusowe (i przylepne) historie Bergera 59 3.2. Legendy miejskie 66 3.3. O czym musisz pamiętać 74 4. Wirus i komórka 77 4.1. Mem: zdanie 79 4.2. Mem: historia 81 4.3. Mem: wyzwanie (eksperyment) 83 4.4. Mem: styl życia 85 4.5. Mem: idea 86 5. Przepis na wirus 89 5.1. Tastemaker, człowiek, który ma otaku! 90 5.2. Partycypacja, czyli frajda ze współuczestnictwa 92 5.3. Jajko nieoczekiwanka, czyli tego się nie spodziewałem 100 6. Cała masa przykładów 104 6.1. Treści emotogenne – przykłady 105 6.2. Kartografia kulturowa – przykłady 106 6.2.1. Cała prawda (o mnie/świecie) 106 6.2.2. To o mnie 108 6.2.3. To o nas 109 6.2.4. Rozbawiło mnie 110 6.2.5. Rozwaliło mnie, czyli mindblow 112 6.2.6. WTF? 114 6.2.7. Wiem, o co chodzi 115 6.2.8. Wiara w ludzkość oddzyskana 117 6.2.9. Ale jestem stary/a 117 6.2.10. To jest tak bardzo o mnie 118 6.2.11. To moje życie 120 6.2.12. To moja historia 120 6.2.13. Uczę się czegoś nowego/dowiedziałem się czegoś nowego 121 6.2.14. Zróbmy to razem 121 6.2.15. Totalnie to rozumiem 122 6.2.16. A to ciekawe 124 6.2.17. A jednak… 124 6.2.18. Przejrzyj, co potrafię 126 6.3. Legendy miejskie – przykłady 127 6.4. Tastemakerzy – przykłady 128 6.5. Partycypacja – przykłady 129 6.6. Zaskoczenie – przykłady 130 6.7. Humble brag – przykłady 131 Zakończenie 132 Bibliografia 133