praktyczny poradnik omawiający zagadnienia związane z prawem własności intelektualnej w przedsiębiorstwie. Jako jedyny na rynku przedstawia problematykę PWI z perspektywy życia organizacji – od momentu jej powstania, przez wczesny oraz intensywny rozwój, na zakończeniu działalności kończąc.
Autorka wskazuje problemy, jakie występują na mocnym etapie, i działania, jakie trzeba podjąć, żeby własność intelektualną bronić oraz wydajnie nią zarządzać. W książce między innymi odpowiedzi na pytania: co może być znakiem towarowym, czym jest producent solidna w prawie, czy pomysł podlega ochronie, jak uzyskać prawo z rejestracji wzoru przemysłowego, kiedy przysługuje ochrona prawnoautorska, jak uzyskać patent, co znamionuje wzór przemysłowy, jakie prawa przysługują pracownikowi – twórcy, jak zmienić markę (rebranding), co grozi za naruszenie prawa własności intelektualnej.
Do zalet publikacji należy zaliczyć liczne przykłady, przywołane orzecznictwo sądowe, a także przystępny dla Czytelnika język.