Publikacja „Konkurencja na polskim rynku transportu lotniczego" ukazuje możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym, a także na rynkach wewnątrzgałęziowych między przewoźnikami, między portami lotniczymi i pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych.
Głównym celem pracy była identyfikacja i ocena wpływu czynników determinujących konkurencję i określanie kierunki jej rozwoju na polskim rynku transportu lotniczego. W pierwszej – teoretycznej części dokonano uporządkowania podstawowych pojęć z zakresu konkurencji i rynku transportowego.
W drugiej, na podstawie przeprowadzonych badań w polskich portach lotniczych dokonano prekursorskiej analizy profilu pasażerów korzystających z usług tej gałęzi, a także wyznaczono główne , a także przyczyny wyboru gałęzi i przewoźnika.
Ostatnią część pracy stanowią scenariusze rozwoju konkurencji. Poddano analizie procesy prywatyzacyjne i postępowe jako efekty rozwoju konkurencji, a także wyznaczono na główne problemy pomocy publicznej w sektorze transportu lotniczego.