Skąd się biorą idealni pracownicy? Co stanowi o sukcesie marki? Jak sprawić, aby okazane zaufanie nie stało się oznaką naiwności i gwoździem do trumny, a równocześnie nie wpaść w pułapkę autorytarnego stylu kierowania załogą?
Właściwe zarządzanie zaufaniem, delegowanie odpowiedzialności, wzajemna kontrola i budowanie kultury przedsiębiorstwa – to tylko niektóre z zagadnień poruszonych w tej wyjątkowo przezroczyście napisanej książce. Autor traktuje temat dogłębnie, a równocześnie w sposób zwarty i logiczny. Nie zanudzając czytelnika, krok po kroku prezentuje kolejne czynniki warunkujące trwały sukces marki.
Gdy praca stała się wartością, znaczenie drugiego człowieka, kolegi z pracy nagle wzrosło. Co za odpowiedzialność! Co za presja, co za zmiana sposobu, w jaki się na niego patrzy! Wcześniej jak na kompana niedoli, teraz jak na barometr czyjegoś samopoczucia. Czy jest na taką odpowiedzialność przygotowany? Czy chce mu się taki ciężar nieść? Skądże! choćby nie zadaje sobie tego pytania. Znajduje się przecież w identycznej sytuacji jak ten, który pracuje obok niego… Szczęście staje przeciwko szczęściu i początkuje się wędrówka poprzez labirynt relacji: od wzajemnego uzależnienia do wzajemnej konkurencji.