Gdy zdarzy się w Twojej firmie wypadek przy pracy... Pracodawca, jak stanowią przepisy Kodeksu pracy, ma bezwzględny obowiązek chronić życie i zdrowie swoich pracowników. Jest odpowiedzialny za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie, toteż jego działania podejmowane w tym kierunku posiadają na celu uniemożliwianie wypadkom przy pracy. Z kolei obowiązki pracownika służby bhp to typowo codzienna troska o bezpieczeństwo pracowników oraz doradztwo w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, które stanowi merytoryczną pomoc dla pracodawcy. Zadanie służb bhp to także czynny udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Komentarz dotyczący wypadków przy pracy obfituje w liczne przykłady i odniesienia do solidnych sytuacji z życia firm. Problemy te pozostały przedstawione w kontekście wykładni prawa (wielokrotnie przywoływane orzecznictwo sądowe). Poradnik, kierowany zwykle do pracodawców i służb bhp, poza szczegółowym omówieniem przepisów prawnych związanych z wypadkiem przy pracy posiada zbiór ergonomicznych wskazówek dla zespołu powypadkowego (opis potrzebnych działań w procesie ustalania przyczyn takiego wypadku). Jako wieloletni pracownik ds. Bezpieczeństwa i higieny pracy oraz specjalista do spraw pracowniczych, autorka porusza kwestie wynikające z doświadczeń i wniosków zdobytych w trakcie pracy zawodowej, a posiadające zasadnicze znaczenie przy kwalifikowaniu wypadku przy pracy: - czym jest wypadek przy pracy - warianty wypadków przy pracy - co może wpłynąć na uznanie wypadku za wypadek przy pracy - badanie wypadku przy pracy - krok po kroku - odpowiedzialność pracodawcy i pracownika służby bhp za zaistniały wypadek przy pracy - świadczenia pieniężne, a także środki odszkodowawcze dla pracowników z tytułu wypadków przy pracy - błędy zwykle popełniane w trakcie progresywnania powypadkowego i przy sporządzaniu dokumentacji.