Zdjęcia Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju (Scholar)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Scholar
39,90 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju Podtytuł Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci Autor Małgorzata Lipowska Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-561-0...

Prezentowany wporownywarce cen towar Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę promocyjnej cenie wynoszącej 39,90 zł. Promocja ta stanowi efekt dogłębnej analizy wielu sklepów i hurtowni w naszej bazie.

Podstawowe cechy

ISBN

9788373835610

Autor

Małgorzata lipowska

Sprawdź promocyjne oferty na Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju (sklep TaniaKsiazka.pl)

39,90 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje o obowiązujących cenach i dostępności użyte w powyższym rankingu są pobierane niemal bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju Podtytuł Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci Autor Małgorzata Lipowska Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-561-0 Rok wydania 2011 Warszawa liczba stron 306 Format pdf Spis treści Wstęp.................................... 9
Rozdział 1
Specyfika zaburzeń rozwoju u dzieci.................... 13
1.1. Normatywna zmiana rozwojowa a zaburzenia rozwoju............ 13
1.1.1. Zadania rozwojowe a zaburzenia rozwoju................. 15
1.1.2. Zaburzenia rozwoju z perspektywy odmiennych dyscyplin nauki...... 19
1.1.3. Problemy w zakresie terminologii i klasyfikacji zaburzeń rozwoju... 21
1.2. Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach medycznych.............. 23
1.2.1. Zaburzenia rozwoju w klasyfikacji ICD................. 25
1.2.2. Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach DSM................ 29
1.2.3. Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach oryginalnych dla dzieci..... 33
1.2.3.1. Kryteria diagnostyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym RDC-PA... 33
1.2.3.2. Klasyfikacja diagnostyczna DC: 0–3................. 34
1.3. Teoria objawu w neuropsychologii rozwoju.................35
1.3.1. Morfogeneza.............................. 38
1.3.2. Parcelacja............................... 39
1.3.3. Heterochronia............................. 42
Rozdział 2
Dysleksja i ADHD jako zaburzenia rozwoju.................... 43
2.1. Problemy definicyjne......................... 43
2.1.1. Dysleksja jako specyficzny problem uczenia się............ 44
2.1.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi....... 48
2.1.3. Klasyfikacje medyczne dysleksji i ADHD................ 49
2.2. Epidemiologia dysleksji i ADHD..................... 53
2.3. Podłoże dysleksji i ADHD........................ 56
2.3.1. Występowanie rodzinne......................... 57
2.3.2. Podłoże genetyczne........................... 58
2.3.3. Relacja genów i środowiska...................... 62
2.3.4. Podłoże mózgowe............................ 64
2.3.5. Zaburzenia biochemiczne......................... 67
2.3.6. Prenatalne i neonatalne podłoże deficytów............... 69
2.4. Patomechanizm zaburzeń rozwoju..................... 70
2.4.1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej................... 70
2.4.1.1. Koncepcja zaburzeń w układzie wzrokowym............... 71
2.4.1.2. Model równowagi półkulowej........................ 72
2.4.1.3. Koncepcja lingwistyczna....................... 73
2.4.1.4. Hipoteza móżdżkowa......................... 75
2.4.2. Patomechanizm ADHD.......................... 77
2.4.2.1. Koncepcja deficytu hamowania reakcji................. 77
2.4.2.2. Model energetyczno-poznawczy.................... 81
2.4.2.3. Hipoteza behawioralnych systemów hamowania i aktywacji....... 82
2.4.2.4. Model awersji opóźnienia...................... 83
Rozdział 3
Współwystępowanie zaburzeń rozwoju...................... 85
3.1. Istota współwystępowania zaburzeń................... 85
3.2. Epidemiologia współwystępowania zaburzeń wśród dzieci.......... 87
3.3. Modele współwystępowania zaburzeń..................... 90
3.4. Koncepcje współwystępowania dysleksji i ADHD............... 94
3.4.1. Koncepcja objawów fenotypowych.................... 95
3.4.2. Koncepcja nielosowego doboru rodziców................. 96
3.4.3. Koncepcja poznawczego podtypu ADHD.................. 98
3.4.4. Koncepcja zbliżonej etiologii..................... 99
Rozdział 4
Pamięć w ujęciu neuropsychologicznym..................... 105
4.1. Istota pamięci............................ 105
4.2. Neuroanatomiczne podstawy pamięci................... 108
4.2.1. Badania lokalizacyjne a podstawowe warianty pamięci.......... 110
4.2.2. Hipokamp i przenoszenie wspomnień z pamięci krótkotrwałej do długofalowej. 111
4.2.3. Płaty półkul mózgu.......................... 114
4.2.4. Badania czynnościowe a molekularne i neuronalne podstawy pamięci... 115
4.3. Wybrane modele pamięci w neuropsychologii................ 117
4.3.1. Strukturalne ujęcie pamięci roboczej................. 119
4.3.2. Modele hierarchiczne i rozproszone.................. 121
4.3.3. Model mikrogenetyczny........................ 122
4.3.3.1. Ogólne założenia modelu mikrogenetycznego.............. 123
4.3.3.2. Pamięć w ujęciu teorii mikrogenetycznej.............. 123
Rozdział 5
Procesy pamięciowe w toku korzystnego i zaburzonego rozwoju......... 125
5.1. Dobrześci rozwoju pamięci u dzieci................. 125
5.1.1. Pamięć krótko- i długookresowa z perspektywy rozwojowej........ 126
5.1.1.1. Strategie zwiększania zakresu pamięci roboczej........... 127
5.1.1.2. Dobrześci rozwoju pamięci długotrwałej............. 128
5.1.2. Badania pamięci deklaratywnej i proceduralnej u dzieci........ 129
5.1.2.1. Zagadnienie świadomości a pamięć deklaratywna i proceduralna.... 130
5.1.3. Pamięć semantyczna i epizodyczna z perspektywy rozwojowej...... 131
5.1.3.1. Rozwój pamięci semantycznej.................... 132
5.1.3.2. Rozwój pamięci epizodycznej.................... 134
5.1.3.3. Różnicowanie pamięci epizodycznej i autobiograficznej....... 134
5.2. Relacje pamięci i uwagi z perspektywy rozwojowej............ 136
5.3. Pamięć a funkcje wykonawcze w ontogenezie................ 140
5.4. Deficyty pamięci w zaburzeniach rozwoju................ 143
5.4.1. Zaburzenia pamięci jako objaw kryterialny.............. 143
5.4.2. Niesymptomatyczne deficyty pamięci................. 145
Rozdział 6
Diagnoza pamięci w dysleksji i ADHD – metodologia badań własnych......... 149
6.1. Problematyka badań, cel pracy, pytania i hipotezy............ 150
6.2. Badane zmienne............................. 151
6.3. Charakterystyka badanych........................ 152
6.3.1. Wiek badanych............................ 153
6.3.2. Poziom inteligencji badanych..................... 154
6.4. Metody badań.............................. 155
6.4.1. Metody przesiewowe.......................... 156
6.4.1.1. Analiza dokumentacji......................... 156
6.4.1.2. Wywiad ontogenetyczno-kliniczny................... 156
6.4.1.3. Kwestionariusz Ustrukturyzowanego Wywiadu Diagnostycznego
w Kierunku Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej.............. 157
6.4.1.4. Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci.............. 157
6.4.2. Metody badania pamięci........................ 158
6.4.2.1. Bateria Badania Pamięci Wechslera – WMS-III............. 158
6.4.2.1.1. Pamięć Logiczna......................... 159
6.4.2.1.2. Lista Słów............................ 160
6.4.2.1.3. Pamięć widocznie-Ruchowa....................... 161
6.4.2.1.4. Powtarzanie Cyfr......................... 161
6.4.2.2. Test Figury Złożonej Reya–Osterrietha............... 162
6.4.3. Metody badania moderatorów pamięci.................. 163
6.4.3.1. Test d2............................... 163
6.4.3.2. DIVA................................ 164
6.4.3.3. Test Interferencji Fonologiczno-Semantycznej............ 165
6.4.3.4. Token Test – 36........................... 165
6.4.3.5. Test Płynności Słownej COWAT.................... 166
6.4.3.6. Komputerowy Test Interferencji z konsekwencją Stroopa.......... 167
6.4.3.7. Test Sortowania Kart z Wisconsin................... 168
6.4.3.8. Test Porównywania Znanych Kształtów................ 169
6.5. Procedura badań............................ 170
Rozdział 7
Zaburzenia pamięci w dysleksji i ADHD – analiza wyników badań własnych... 171
7.1. Obraz defi cytów pamięci werbalnej................... 171
7.2. Problemy z pamięcią wzrokową i wzrokowo-przestrzenną.......... 182
7.3. Płeć badanych a zaburzenia pamięci................... 190
Rozdział 8
Poznawcze moderatory defi cytów pamięci w dysleksji i ADHD.......... 193
8.1. Uwaga jako moderator procesów pamięciowych............... 193
8.2. Język a procesy pamięci........................ 205
8.3. Funkcje wykonawcze jako moderator pamięci............... 217
8.4. Preferowany styl poznawczy a procesy pamięci............. 228
Rozdział 9
Neuropsychologiczna analiza zaburzeń pamięci u dzieci
ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD: próba ujęcia modelowego....... 235
9.1. Podsumowanie wyników uzyskanych w testach badania pamięci
poprzez dzieci z poszczególnych grup klinicznych............... 235
9.2. Rola poznawczych moderatorów procesów pamięciowych
wśród dzieci z grup klinicznych....................... 241
9.3. Mikrogenetyczny model defi cytów pamięci u dzieci ze współwystępowaniem
dysleksji i ADHD.............................. 248
Rozdział 10
Wnioski i kierunki dalszych badań....................... 257
Bibliografi a................................ 263
Summary
Dyslexia and ADHD – comorbidity of developmental disorders.......... 305

Parametry

ISBN

9788373835610

Autor

Małgorzata lipowska

Wydawnictwo

Scholar

Ilość stron

306

Rok wydania

2011

Tematyka

Humanistyczne

Kategoria

E-booki

Producent

Scholar

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Teresa C.
Teresa C.
21.11.2024
Każda przysłana opinia klienta ma dla nas duże znaczenie
Jeżeli tylko korzystać z prezentowanego Scholar Dysleksja i adhd współwystępujące zaburzenia rozwoju prześlij do nas opinię lub ocenę. Podaj jakie są Twoje odczucia z użytkowania, czy polecasz produkt, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie satysfakcjonująca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Scholar Scholar Ukraina przed końcem historii. szkice o polityce państw wobec pamięci
Tytuł Ukraina przed końcem historii. Szkice o polityce państw wobec pamięci Podtytuł Szkice o polityce państw wobec pamięci Autor Tomasz...
Rekomendacja
Scholar Bezpieczeństwo międzynarodowe. wydanie drugie - zmienione i rozszerzone, AZ#A9B6BBE0EB/DL-ebwm/pdf
Od pierwszego wydania tego podręcznika upłynęło niedużo ponad osiem lat. Natomiast w obszarze, którego dotyczy, wydaje się, że minęła epoka....
Rekomendacja
Scholar Afrykańskie instytucje bezpieczeństwa - Wiesław Lizak, 9B187A12EB
Tytuł Afrykańskie instytucje bezpieczeństwa Autor Wiesław Lizak Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-594-8 Rok wydania 2012...
Rekomendacja
Scholar Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny Scholar
Tytuł Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-210-7 Rok wydania 2007 Warszawa...
Rekomendacja
Scholar Scholar Szwajcarska polityka bezpieczeństwa - dariusz popławski
Tytuł Szwajcarska polityka bezpieczeństwa Autor Dariusz Popławski Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-217-6 Rok wydania 2007...
Rekomendacja
Scholar The polish vernacular culture: a comparative perspective
The book is solidly grounded in theory and methodology, but at the same time takes into account the most contemporary factual settings....
Rekomendacja
Scholar Podstawy statystyki dla socjologów tom 1 opis statystyczny - grzegorz lissowski, jacek haman, mikołaj jasiński Scholar
Podręcznik pokazuje elementarne metody opisu i wnioskowania statystycznego i wyjaśnia ich podstawy teoretyczne. Jest pomocny w podejmowaniu...
Rekomendacja
Scholar Obszary i formy wykluczenia etnicznego w Polsce - Aleksandra Jasińska-Kania, Sławomir Łodziński
Tytuł Obszary i formy wykluczenia etnicznego w Polsce Podtytuł Mniejszości narodowe, imigranci, uchodźcy Autorzy Aleksandra Jasińska-Kania,...
Rekomendacja
Scholar Masz prawo do mediacji w szkole materiały dla uczniów – kandydatów na mediatorów rówieśniczych Scholar
Publikacja stanowi autorskie opracowanie tworzyw i narzędzi ćwiczeniowych asygnowanych do realizacji programu szkolenia mediatorów rówieśniczych...
Rekomendacja
Scholar Scholar Pamięć społeczna miasta - jej liderzy i odbiorcy - łukasz skoczylas
Tytuł Pamięć społeczna miasta - jej liderzy i odbiorcy Autor Łukasz Skoczylas Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-728-7 Rok...
Rekomendacja
Scholar Masz prawo do mediacji w szkole mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. implikacje i rekomendacje Scholar
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych...
Rekomendacja
Scholar Analiza danych zastanych. przewodnik dla studentów Scholar
Jest to pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka poświęcona wyłącznie metodom oraz technikom badawczym służącym analizie informacji...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
A.B.C
Do sklepu Szczegóły

A.B.C

24,21 zł
Kod wew.: 143771Autor: CHRISTIE AGATHAMiejsce i rok wydania: 2009 ilość stron: 40 s. Oprawa: CD rozmiary: 150x140 ISBN: 978-83-7267-417-3Kod...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
W ich cieniu
Do sklepu Szczegóły

W ich cieniu

46,95 zł
Zwykli żyć w cieniu, być czyimś cieniem, aż do momentu kiedy ujawniła się w nich ta świadomość i chęć wyzwolenia. Być może był to jakiś...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem
Do sklepu Szczegóły

Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem

9,40 zł
Justyn Męczennik skierował list do marka Pompejusza w którym zdaje precyzyjną relację z rozmowy jaką przeprowadził z żydem Tryfonem. Książka...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Let`s visit england. photocopiable resource book for teachers
Let ’s Visit… to seria progresywnych podręcznik ó w dla nauczycieli z ciekawymi materiałami do kopiowania. Podręczniki prezentują różnorakie...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...