Zdjęcia Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce (Aleksandra Koźlak)
Do kupienia w: Marka: Aleksandra Koźlak
47,50 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł progresywny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce Autor Aleksandra Koźlak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7326-872-2 Rok wydania...
Sugerowany artykuł Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce można kupić w TaniaKsiazka.pl w naprawdę interesującej cenie 47,50 zł. Oferta ta jest wynikiem dogłębnego porównania setek sklepów oraz hurtowni w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788373268722
Autor
Aleksandra koźlak
Sprawdź promocyjne oferty na Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce (sklep TaniaKsiazka.pl)
47,50 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane o dostępności produktu i aktualnych cenach użyte w prezentowanej klasyfikacji zczytywane są praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł innowacyjny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce Autor Aleksandra Koźlak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7326-872-2 Rok wydania 2012 Gdańsk Wydanie 1 liczba stron 408 Format pdf Spis treści WSTĘP 9
ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE PODSTAWY ROZWOJU REGIONALNEGO 17
1.1. Pojęcie i typy regionów 17 1.2. Istota i metody oceny rozwoju regionalnego 23 1.3. Uwarunkowania i czynniki rozwoju regionalnego 35 1.3.1. Uwarunkowania rozwoju regionalnego 37 1.3.2. Czynniki rozwoju regionalnego 51 1.4. Rozwój a konkurencyjność regionów 57
ROZDZIAŁ II. MOŻLIWOŚCI ODDZIAŁYWANIA NA ROZWÓJ REGIONÓW W POLSCE W ŚWIETLE POLITYKI REGIONALNEJ UNII EUROPEJSKIEJ 61
2.1. Istota polityki regionalnej 62 2.2. Przesłanki prowadzenia wspólnej polityki regionalnej 64 2.3. Poziom zróżnicowania rozwoju społeczno-gospodarczego regionów UE 66 2.4. Cele i kierunki zmian w polityce regionalnej UE 74 2.5. Rozwój europejskiej infrastruktury transportowej dla poprawy spójności terytorialnej 79 2.6. Znaczenie funduszy UE dla finansowania infrastruktury transportu 82 2.7. Polityka regionalna w Polsce 87 2.8. Analiza możliwości przyspieszenia rozwoju regionów w Polsce dzięki korzystaniu z funduszy UE 94
ROZDZIAŁ III. TRANSPORT JAKO DETERMINANTA ROZWOJU REGIONALNEGO 105
3.1. Transport a wzrost gospodarczy – podstawowe współzależności 106 3.2. Komponenty systemu transportowego 108 3.3. Transport w teoriach i koncepcjach rozwoju regionalnego 112 3.4. Infrastruktura transportu w teoriach wzrostu 125 3.5. Klasyfikacja efektów rozwoju transportu 128 3.6. Rozprzestrzenianie się efektów inwestycji infrastrukturalnych w sieci 136 3.7. Mechanizmy oddziaływania transportu na rozwój regionalny 139 3.7.1. Oddziaływanie na gospodarkę regionalną przez koszty transportu 142 3.7.2. Wpływ transportu na rozwój rynków i konkurencji 148 3.7.3. Procesy koncentracji produkcji i dystrybucji jako skutek usprawnienia systemu transportowego 150 3.7.4. Udział transportu w dyfuzji wiedzy i innowacji 153 3.7.5. Interakcje transportu z rynkami pracy 156 3.8. Metody badania wpływu inwestycji w infrastrukturę transportu na rozwój gospodarczy 158
ROZDZIAŁ IV. POPRAWA dostępnOŚCI TRANSPORTOWEJ REGIONÓW JAKO SPOSÓB rozszerzENIA ICH SPÓJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI 171
4.1. Przystępność transportowa w ujęciu teoretycznym 172 4.2. Dotychczasowe osiągnięcia w badaniu przystępności transportowej w Polsce 182 4.3. Przystępność transportowa polskich regionów w przestrzeni europejskiej 185 4.4. Zróżnicowanie przystępności transportowej regionów w Polsce 190 4.4.1. Charakterystyka województw w zakresie wyposażenia w infrastrukturę transportową 190 4.4.2. Zróżnicowanie wewnątrzregionalnej przystępności transportowej na poziomie powiatów 205 4.4.3. Badanie zróżnicowania dostępności transportowej województw w Polsce za pomocą metod taksonomicznych 213 4.4.3.1. Metodologia i zakres badania 213 4.4.3.2. Wyniki badania dostępności transportowej w przewozach osób 217 4.4.3.3. Wyniki badania przystępności transportowej w przewozach ładunków 226 4.4.4. Dostępność transportowa ośrodków wiedzy i innowacji w Polsce 231 4.5. Ocena współzależności pomiędzy przystępnością transportową a konkurencyjnością regionów w Polsce 233 4.5.1. Wpływ przystępności transportowej na ładność inwestycyjną regionów 233 4.5.2. Zależności pomiędzy przystępnością transportową a poziomem postępowości regionów 237 4.5.3. Zależności między poprawą przystępności transportowej a rozwojem regionów w Polsce 241 4.6. Przystępność transportowa w integracji polityki rozwoju regionalnego, planowania przestrzennego i transportowej 249
ROZDZIAŁ V. ZNACZENIE STRATEGII ROZWOJU TRANSPORTU DLA POLSKICH REGIONÓW 254
5.1. Kierunki rozwoju infrastruktury transportu w Polsce 255 5.2. Priorytety i źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu w Polsce 258 5.3. Inwestycje w infrastrukturę liniową transportu 265 5.3.1. Modernizacja i rozwój sieci transportu drogowego 265 5.3.2. Poprawa parametrów eksploatacyjnych linii kolejowych i rozwój sieci kolei dużych prędkości 276 5.3.3. Włączenie transportu kolejowego w obsługę portów lotniczych 283 5.4. Inwestycje w infrastrukturę punktową transportu 289 5.4.1. Aktywizacja i rozwój portów lotniczych 289 5.4.2. Rozwój infrastruktury portów morskich 295 5.4.3. Centra logistyczne i terminale transportu intermodalnego w regionach 300 5.5. Poprawa jakości transportu zbiorowego w aglomeracjach miejskich 306
ROZDZIAŁ VI. ROLA cyklÓW MODERNIZACYJNYCH I prekursorskich W SEKTORZE TSL W GOSPODARCE REGIONALNEJ W POLSCE 313
6.1. Znaczenie wydajności przedsiębiorstw TSL dla podmiotów gospodarczych 314 6.2. Poziom postępowości sektora TSL na tle innych sektorów 316 6.3. Innowacje w podaży usług transportowo-logistycznych 320 6.4. Nowe modele biznesowe w obsłudze logistycznej przedsiębiorstw 327 6.5. Możliwości wspomagania rozwoju i nowoczesności przedsiębiorstw w ramach polityki regionalnej 331 6.6. Użycie środków pomocowych UE przez przedsiębiorstwa sektora TSL w Polsce 334 6.7. Efekty korzystania ze środków pomocowych UE w ocenie przedsiębiorstw sektora TSL w Polsce 339
Wysłane przez użytkowników opinie mogą ułatwić decyzję zakupową innym klientom
Jeśli korzystać z prezentowanego produktu Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce podziel się z odwiedzającymi swoją oceną i opinią. Podaj jakie są Twoje odczucia z użytkowania, czy jesteś zadowolony z produktu, a także czy relacja ceny do jakości jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.