Zdjęcia Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się (Anna Studenska)
Do kupienia w: Marka: Anna Studenska
19,95 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł atrybuty indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się Autor Anna Studenska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-973-3 Rok wydania 2016 Katowice Wydanie...
Prezentowany artykuł Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie 19,95 zł. Oferta ta jest wynikiem dogłębnego porównania ogromnej ilości sklepów oraz hurtowni w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788380129733
Autor
Anna studenska
Sprawdź promocyjne oferty na Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska (sklep TaniaKsiazka.pl)
19,95 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat dostępności i obowiązujących cen zastosowane w naszym rankingu są indeksowane w zasadzie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł parametry indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się Autor Anna Studenska Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-973-3 Rok wydania 2016 Katowice Wydanie 1 liczba stron 250 Format pdf Spis treści Spis treści
Wstęp / 5
Część pierwsza: Autonomia w świetle literatury 1. Pojęcie autonomii / 15 1.1. Autonomia jednostki w wybranych koncepcjach filozoficznych / 16 1.2. Psychologiczne koncepcje autonomii jednostki / 19 1.3. Koncepcje autonomii jednostki w pedagogice / 25 1.3.1. Autonomia jako cel wychowania i kształcenia / 25 1.3.2. Kierunek Nowego Wychowania i szkoły alternatywne / 28 1.3.3. Teorie wychowania a autonomia / 29 1.3.4. Autonomia w subdyscyplinach pedagogiki / 30 1.4. Podobieństwa i różnice omówionych filozoficznych, psychologicznych i pedagogicznych ujęć autonomii / 31 2. Pojęcie autonomii uczenia się / 33 2.1. Definicje autonomii uczenia się i kompetencje wymagane do jej osiągnięcia / 33 2.2. Pojęcia związane z autonomią uczenia się / 35 2.2.1. Samoregulacja i samoregulacja uczenia się / 35 2.2.2. Samokształcenie / 38 2.2.3. Strategie uczenia się / 40 2.2.4. Metapoznanie w uczeniu się / 44
Część druga: Psychodydaktyczne i metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia się w świetle literatury 3. Pomiar autonomii oraz autonomii w uczeniu się / 49 3.1. Pomiar autonomii ogólnej / 49 3.2. Pomiar autonomii i samoregulacji w uczeniu się / 52 4. Korelaty autonomii i autonomii w uczeniu się / 57 4.1. Autonomia a wybrane wyznaczniki funkcjonowania jednostki / 57 4.1.1. Autonomia a efekty szkolnego uczenia się / 57 4.1.2. Autonomia a poczucie dobrostanu / 59 4.2. Podmiotowe korelaty autonomii i autonomii uczenia się / 63 4.2.1. Wiek i poziom wykształcenia a autonomia i autonomia w uczeniu się / 63 4.2.2. Płeć a autonomia i autonomia w uczeniu się / 66 4.2.3. Temperament i osobowość a autonomia / 67 4.2.4. Poczucie własnej sprawności a autonomia i samoregulacja w uczeniu się / 72 4.3. Środowisko wychowawcze rodziny i szkoły a rozwój autonomii / 73 4.3.1. Style wychowawcze w rodzinie / 74 4.3.2. Style wychowawcze w rodzinie a kształtowanie autonomii dzieci / 76 i wybranych wskaźników ich funkcjonowania / 76 4.3.3. Wspieranie autonomii ucznia w edukacji / 78 4.3.4. Działania nauczyciela wspierające uczniowską autonomię opanowywania wiedzy i umiejętności / 81 4.3.5. Sugestia klasyfikacji nauczycielskich sposobów wspierania uczniowskiej autonomii uczenia się / 85 4.3.6. Efekty nauczycielskich działań wspierających autonomię opanowywania wiedzy i umiejętności przez uczniów / 89 4.3.7. Autonomia jako zmienna pośrednicząca między oddziaływaniami środowiskowymi a wyznacznikami funkcjonowania jednostki / 93 5. Podsumowanie /96
Część trzecia: Psychodydaktyczne i metodologiczne problemy badań poczucia trudności autonomicznego uczenia się – metodologia badań własnych 6. Autorskie narzędzie do pomiaru postrzegania trudności autonomicznego Uczenia się / 103 6.1. Założenia do konstrukcji Kwestionariusza Trudności Autonomicznego Uczenia się (KTAU) / 103 6.2. Wersja eksperymentalna KTAU / 104 6.3. Parametry psychometryczne KTAU / 106 6.3.1. Struktura czynnikowa KTAU / 106 6.3.1.1. Wyniki eksploracyjnej analizy składowych głównych / 106 6.3.1.2. Wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej / 111 6.3.2. Moc dyskryminacyjna pozycji KTAU / 113 6.3.3. Rzetelność KTAU / 118 6.3.4. Trafność KTAU / 119 6.3.5. Rozkład pomiarów KTAU / 123 6.3.6. Trudność autonomicznego uczenia się mężczyzn i kobiet na przeróżnych stopniach edukacji / 126 6.3.6.1. Różnice trudności autonomicznego uczenia się w grupach przeróżnych pod względem płci i poziomu wykształcenia / 126 6.3.6.2. Płeć i poziom wykształcenia a postrzeganie trudności w kierowaniu własnym uczeniem się / 127 6.4. Normalizacja KTAU / 134 6.4.1. Przeznaczenie kwestionariusza / 134 6.4.2. Sposób prowadzenia badań / 135 6.4.3. Opis KTAU / 135 6.4.4. Sposób obliczania wyników KTAU / 137 6.4.5. Przykład obliczania wyników KTAU / 138 6.4.6. Ocena wyników KTAU / 139 6.4.7. Skrócona wersja KTAU / 141 7. Metodologia badań własnych związków zmiennych podmiotowych i środowiskowych z postrzeganiem trudności autonomicznego uczenia się / 144 7.1. Problem i pytania badawcze / 144 7.2. Wstępny model postrzegania trudności w samodzielnym uczeniu się / 145 7.3. Przyjęte zmienne i ich operacjonalizacja / 147 7.4. Zwiększenie wstępnego modelu zależności pomiędzy zmiennymi / 149 7.5. Hipotezy badawcze dotyczące modelu zależności pomiędzy zmiennymi / 150 7.6. Metoda / 154 7.6.1. Wykorzystywane narzędzia badawcze / 154 7.6.2. Osoby badane / 158 7.6.3. Procedura badań / 159
Część czwarta: Związki między zmiennymi – wyniki badań własnych 8. Korelacje między analizowanymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a trudnością autonomicznego uczenia się / 163 9. Zmienne podmiotowe i środowiskowe jako predyktory trudności autonomicznego uczenia się / 169 10. Weryfikacja hipotetycznego modelu zależności między przyjętymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a postrzeganiem trudności w kierowaniu własnym uczeniem się / 176 10.1. Charakterystyka analizy / 176 10.2. Stwierdzenia użytkowane w części pomiarowej analizowanego modelu / 176 10.3. Rezultaty weryfikacji pierwotnego modelu zależności między przyjętymi zmiennymi podmiotowymi i środowiskowymi a postrzeganiem trudności autonomicznego uczenia się / 179 10.4. Wyniki weryfikacji modelu skorygowanego / 182 11. Związek trudności autonomicznego uczenia się ze składowymi zmiennych podmiotowych i elementami wsparcia autonomii przez środowisko / 185
Część piąta: Podsumowanie i wnioski 12. Charakterystyka wyników badań / 193 13. Wnioski z badań / 197
Każda opublikowana opinia klienta jest dla nas niesamowicie istotna
Jeśli tylko udało Ci się skorzystać z proponowanego Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się marki Anna studenska podziel się z użytkownikami swoją opinią i oceną. Zaakcentuj jakie są Twoje z użytkoania, czy polecasz produkt, a także czy relacja ceny do jakości jest dobra.