Inżynierowie przestali pełnić w marketingu rolę typowo bierną, a ich udział w wielu dziedzinach decyduje o sukcesie rynkowym, także w dziedzinach, które klasycznie były domeną ekonomistów. Sprawia to, iż podstawowe wiadomości z dziedziny marketingu są inżynierowi konieczne. W skrypcie w plastikowej formie wyjaśniona pozostała istota marketingu i rola, jaką pełni w nim inżynier. Ponieważ zawarta w skrypcie treść koresponduje z materiałem trzydziestogodzinnego bloku ćwiczeń, zawarte w nim opracowania przykładowych pytań problemowych i testowych usprawniają studentom przygotowanie do zaliczenia przedmiotu i egzaminu. Druga wersja skryptu na temat podstaw marketingu uwzględnia w obszerniejszym zakresie zagadnienia związane z sektorem publicznym, a także marketingiem dóbr zaopatrzeniowych. Zmodyfikowana wersja skryptu przeznaczona jest w głównej mierze studentom kierunku Administracja oraz ma wspomagać dydaktykę w zakresie przedmiotu marketing na technicznych kierunkach studiów.