Zdjęcia Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa (Igor Postuła)
Do kupienia w: Marka: Igor Postuła
62,40 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Nadzór korporacyjny w spółkach Skarbu Państwa Autor Igor Postuła Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5493-6 kolekcja ZARZĄDZANIE I MARKETING Rok wydania 2013...
Sugerowany towar Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła kupisz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę wartej rozważenia cenie 62,40 zł. Oferta ta jest wynikiem zbiorczych porównan kilkuset sklepów i hurtowni w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788326454936
Autor
Igor postuła
Sprawdź promocyjne oferty na Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła (sklep TaniaKsiazka.pl)
62,40 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat aktualnych cen i dostępności produktów wykorzystane w zestawieniu zczytywane są niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Nadzór korporacyjny w spółkach Skarbu Państwa Autor Igor Postuła Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5493-6 kolekcja ZARZĄDZANIE I MARKETING Rok wydania 2013 liczba stron 376 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów str. 11
Podziękowania str. 15
Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki nadzoru korporacyjnego - cel i założenia opracowania str. 17
1.1. Przedmiot i cel opracowania str. 17
1.2. Struktura opracowania str. 19
1.3. Podstawowe problemy i hipotezy badawcze str. 21
1.3.1. Uwagi wprowadzające str. 21
1.3.2. Problemy teorii nadzoru korporacyjnego str. 21
1.3.3. Hipotezy badawcze str. 23
1.4. Metodologia badań str. 25
1.5. Założenia terminologiczne str. 33
1.5.1. Tłumaczenie terminu corporate governance str. 33
1.5.2. Definicja nadzoru korporacyjnego str. 36
1.5.3. Terminy "spółka" i "korporacja" str. 42
1.5.4. Spółka państwowa - spółka Skarbu Państwa str. 43
1.5.5. Interesariusze str. 43
1.5.6. Założenia szczegółowe dotyczące terminów wykorzystywanych w opracowaniu str. 44
Rozdział 2. Przegląd teorii nadzoru korporacyjnego str. 46
2.1. Uwagi wprowadzające str. 46
2.2. Teoria zasobowa str. 49
2.3. Teoria interesariuszy str. 51
2.3.1. Założenia teorii interesariuszy str. 51
2.3.2. Zakres pojęcia interesariusza str. 51
2.3.3. Perspektywy teorii interesariuszy str. 52
2.3.4. Krytyka teorii interesariuszy str. 54
2.3.5. Użycie teorii interesariuszy w spółkach Skarbu Państwa str. 57
2.4. Teorie integrujące str. 58
2.4.1. Uwagi wprowadzające str. 58
2.4.2. Teoria interesariuszy-agencji str. 58
2.4.3. Teoria interesariuszy-kontraktów str. 60
2.5. Teoria agencji str. 62
2.5.1. Założenia i geneza problemu agencji str. 62
2.5.2. Nurty teorii agencji str. 64
2.5.3. Kontrakt jako instrument ograniczania problemu agencji str. 64
2.5.4. Wady i zalety teorii agencji str. 65
2.5.5. Poręczne znaczenie teorii agencji w spółkach Skarbu Państwa str. 66
2.6. Teoria stewarda str. 68
2.7. Teoria instytucjonalna str. 68
2.8. Teoria hegemonii menedżerskiej str. 70
2.9. Teorie neoinstytucjonalne str. 70
2.10. Teoria kosztów transakcyjnych str. 72
2.11. Teoria praw własności str. 74
2.11.1. Własność w sensie ekonomicznym a własność w sensie prawnym str. 74
2.11.2. Władza wynikająca z własności ekonomicznej str. 75
2.11.3. Założenia teorii praw własności str. 75
2.11.4. Koszty transakcyjne a koszty własności str. 78
2.11.5. Problemy efektywnej alokacji praw własności str. 80
2.12. Teoria kontraktów str. 82
2.13. Teoria pogoni za rentą str. 84
2.14. Teoria sygnałów str. 84
Rozdział 3. Uwarunkowania funkcjonowania spółek Skarbu Państwa i nadzoru korporacyjnego w tych spółkach str. 86
3.1. Prawne uwarunkowania działalności gospodarczej państwa str. 86
3.1.1. Działalność gospodarcza państwa w Konstytucji RP str. 86
3.1.2. Dobro wspólne jako determinanta działalności gospodarczej państwa str. 87
3.1.3. Sprawiedliwość społeczna str. 89
3.1.4. Interes publiczny jako poręczne odniesienie dobra wspólnego w działalności gospodarczej państwa str. 90
3.2. Nadzór korporacyjny a własność państwowa str. 92
3.2.1. Uwagi wprowadzające str. 92
3.2.2. Własność państwowa str. 93
3.2.3. Państwo jako imperium i jako dominium str. 94
3.2.4. Skarb Państwa str. 95
3.2.5. Prywatyzacja a nadzór korporacyjny str. 97
3.3. Spółki Skarbu Państwa str. 100
3.3.1. Szczególne właściwości i uwarunkowania funkcjonowania spółek Skarbu Państwa str. 100
3.3.2. Cel i interes spółki kapitałowej str. 101
3.3.3. Interes publiczny jako determinanta celów spółek Skarbu Państwa str. 117
3.3.4. Polityczne uwarunkowania nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 122
Rozdział 4. Model regulacyjny nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 130
4.1. Wprowadzenie do problematyki roli prawa w nadzorze korporacyjnym str. 130
4.1.1. Cel i przedmiot rozdziału str. 130
4.1.2. Rola prawa w nadzorze korporacyjnym w spółkach Skarbu Państwa str. 131
4.1.3. Problemy regulacji dotyczących spółek Skarbu Państwa str. 134
4.2. System regulacji nadzoru korporacyjnego str. 139
4.2.1. Akty prawne dotyczące nadzoru korporacyjnego str. 139
4.2.2. Ustawy i rozporządzenia str. 139
4.2.3. Akty prawa wewnętrznego str. 140
4.2.4. Zasady nadzoru właścicielskiego str. 140
4.2.5. Wytyczne OECD dotyczące nadzoru korporacyjnego w przedsiębiorstwach publicznych str. 143
4.2.6. Regulacje prawa Unii Europejskiej w zakresie nadzoru korporacyjnego str. 145
4.2.7. Statuty spółek Skarbu Państwa str. 148
4.3. Regulacje nadzoru korporacyjnego dotyczące członków organów spółek Skarbu Państwa str. 149
4.3.1. Uwagi wprowadzające str. 149
4.3.2. Powołanie członków organów spółek Skarbu Państwa str. 150
4.3.3. Kwalifikacje członków organów spółek kapitałowych str. 160
4.3.4. Niezależność członków organów spółek Skarbu Państwa str. 163
4.3.5. Wynagrodzenie członków zarządów i rad nadzorczych str. 170
4.3.6. Pełnomocnik wspólnika str. 175
4.4. Relacje między organami spółek Skarbu Państwa str. 176
4.4.1. Uwagi wprowadzające str. 176
4.4.2. Relacje walne zgromadzenie - zarząd str. 177
4.4.3. Relacje zarząd - rada nadzorcza str. 183
4.4.4. Relacje rada nadzorcza - komórki organizacyjne MSP nadzorujące spółki (ZNW) str. 185
4.5. Prawne ograniczenia dysponowania zyskiem spółek Skarbu Państwa str. 188
4.6. Uprawnienia pracowników w spółkach Skarbu Państwa str. 190
4.6.1. Uwagi wprowadzające str. 190
4.6.2. Uprawnienia pracowników w zakresie wyboru członków organów spółek Skarbu Państwa str. 190
4.6.3. Prawo pracowników do objęcia akcji spółki str. 194
4.6.4. Rady pracowników jako forma partycypacji pracowniczej w zarządzaniu spółkami str. 196
4.6.5. Uprawnienia związków zawodowych w spółkach Skarbu Państwa str. 198
4.6.6. Pracownicy jako interesariusze spółek Skarbu Państwa - podsumowanie str. 201
4.7. Nadzór właścicielski Ministra Skarbu Państwa str. 203
4.7.1. Uwagi wprowadzające str. 203
4.7.2. Wielość ról Ministra Skarbu Państwa wobec spółek Skarbu Państwa str. 204
4.7.3. Struktura organizacyjna nadzoru właścicielskiego w spółkach Skarbu Państwa str. 216
4.7.4. Rola pracowników Ministerstwa Skarbu Państwa w nadzorze właścicielskim str. 219
Rozdział 5. Mechanizmy nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 222
5.1. Rola i rodzaje mechanizmów nadzoru korporacyjnego str. 222
5.2. Zewnętrzne mechanizmy nadzoru korporacyjnego str. 223
5.3. Wewnętrzne (prawne) mechanizmy nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 225
5.3.1. Uwagi wprowadzające str. 225
5.3.2. Rady nadzorcze str. 225
5.3.3. Nadzór urzędniczy str. 252
5.3.4. Prawa akcjonariuszy str. 269
5.3.5. Wewnętrzne mechanizmy nadzoru korporacyjnego - podsumowanie i wnioski str. 276
Rozdział 6. Problemy nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 290
6.1. Podstawowe problemy badawcze str. 290
6.2. Problem własności ekonomicznej str. 291
6.3. Problem interesariuszy spółek Skarbu Państwa str. 306
6.4. Problem agencji str. 319
Rozdział 7. Podsumowanie str. 332
7.1. Wnioski w zakresie celu opracowania str. 332
7.2. Wnioski dotyczące celów spółek Skarbu Państwa str. 332
7.3. Wnioski dotyczące mechanizmów nadzoru korporacyjnego str. 335
7.4. Wnioski dotyczące problemów nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 340
7.4.1. Weryfikacja hipotez badawczych dotyczących problemu teorii praw własności str. 340
7.4.2. Weryfikacja hipotezy badawczej dotyczącej problemu teorii interesariuszy str. 343
7.4.3. Weryfikacja hipotezy badawczej dotyczącej problemu teorii agencji str. 346
7.5. Ograniczenia i propozycje badań na przyszłość str. 348
7.6. Propozycje nowych rozwiązań w zakresie nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa str. 351
Bibliografia str. 357
Spis rysunków, tabel i wykresów str. 373
Parametry
ISBN
9788326454936
Autor
Igor postuła
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Ilość stron
376
Rok wydania
2013
Kategoria
E-booki
Producent
Igor Postuła
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Mirosław N.
28.11.2024
Podesłana przez klienta opinia / recenzja produktu Igor Postuła ułatwic decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeżeli udało Ci się skorzystać z pokazywanego produktu Nadzór korporacyjny w spółkach skarbu państwa marki Igor postuła podziel się z odwiedzającymi swoją opinią i recenzją. Wskaż jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy polecasz produkt, a także czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie wystarczająca.