\n\nW funkcjonowanie szkoły wpisana jest współpraca wielu podmiotów - organizowana przez nauczycieli, lecz angażująca uczniów współdziałających równocześnie ze sobą, jak i z nauczycielami i rodziców. Podejmowanie wspólnych działań oraz zespołowe uczenie się sprzyjają indywidualnemu rozwojowi, zwiększają wydajność oddziaływań edukacyjnych na uczniów, a typowo wzmacniają rozwój szkoły jako organizacji uczącej się.
efektem zaangażowania wielu podmiotów jest także wzrost sprawności pracy szkoły, a także zwiększenie jej roli w środowisku, a co za tym idzie - wzmocnienie jej konkurencyjności wobec innych podobnych placówek działających na tym samym terenie.
\n \n W książce czytelnik wyszuka m.in.: poręczne odniesienia do przepisów prawa określających zadania dyrektorów szkół w ramach nadzoru pedagogicznego na zarządzanie szkołą i zespołami nauczycielskimi, rozwiązania dotyczące organizacji pracy nauczycieli z uczniami i współpracy z ich rodzicami, a także współpracy z innymi nauczycielami, gotowe propozycje i rozwiązania w zakresie nawiązania i rozwoju współpracy, które można użyć w pracy na rzecz szkół.
\n\nAdresaci: Publikacja asygnowana jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.