Zdjęcia uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
78,00 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Uzasadnione wymagania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich Autor Joanna Bożena Lemańska Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8092-619-6 seria...
Sugerowany towar uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w interesującej cenie 78,00 zł. Promocja ta jest wynikiem kompleksowej analizy wielu sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788380926196
Autor
Joanna lemańska
Sprawdź promocyjne oferty na uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB (sklep TaniaKsiazka.pl)
78,00 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat zmian cen i dostępności towaru wykorzystane w powyższym rankingu synchronizowane są prawie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Uzasadnione wymogi w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich Autor Joanna Bożena Lemańska Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8092-619-6 linia Monografie Rok wydania 2016 ilość stron 334 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 13
Wstęp | str. 17
Rozdział 1 Geneza idei uzasadnionych oczekiwań i ich ochrony | str. 35 1.1. Niemiecka doktryna Vertrauensschutz i jej reminiscencje | str. 35 1.2. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań na gruncie prawa Unii Europejskiej | str. 41 1.2.1. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej | str. 41 1.2.2. Europejski Kodeks prawidłowej Administracji a uzasadnione kryteria | str. 47 1.2.3. Innowacyjnanie administracyjne Unii Europejskiej a uzasadnione wymagania | str. 49
Rozdział 2 Uzasadnione wymogi a aksjologia prawa administracyjnego | str. 57 2.1. Wartości a dobra chronione w prawie administracyjnym | str. 59 2.2. Wartości chronione przez prawo administracyjne | str. 61 2.2.1. Interes | str. 63 2.2.1.1. Interes faktyczny | str. 66 2.2.1.2. Interes prawny | str. 66 2.2.1.3. Prawo podmiotowe | str. 67 2.2.1.4. Prawa refleksowe | str. 69 2.2.1.5. Uzasadnione wymogi (kwalifikowany interes faktyczny) | str. 72 2.2.2.Uzasadnione wymagania jako słuszny interes jednostki | str. 75 2.3. Wartości zewnętrzne prawa administracyjnego | str. 80 2.3.1. Sprawiedliwość | str. 81 2.3.2. Pewność | str. 84 2.4. Wartości wewnętrzne prawa administracyjnego | str. 88 2.4.1. Dobra administracja | str. 89 2.4.1.1. Pojęcie dobrej administracji | str. 89 2.4.1.2. Dobra administracja w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej | str. 93 2.4.1.3. Dobra administracja a Rada Europy | str. 95 2.4.1.4. Dobra administracja w Unii Europejskiej | str. 98 2.4.2. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień jako komponent prawa do korzystnej administracji | str. 101
Rozdział 3 Źródła uzasadnionych pragnień | str. 106 3.1. Prawo stanowione jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 111 3.1.1. Prawa nabyte z ustawy a zmiana przepisów | str. 112 3.1.2. Przepisy przejściowe a uzasadnione wymogi | str. 121 3.1.3. Zakaz retroakcji | str. 127 3.2. Decyzja administracyjna jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 130 3.2.1. Stosunki realne a stosunki potencjalne. Ekspektatywa jako źródło uzasadnionych oczekiwań | str. 131 3.2.2. Zasada trwałości decyzji administracyjnych a uzasadnione wymogi | str. 138 3.3. Zwyczaj (utrwalona praktyka) jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 141 3.4. Akty informacji jako źródło uzasadnionych oczekiwań | str. 146 3.4.1. Przyrzeczenie administracyjne jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 152 3.4.1.1. Promesy w działalności gospodarczej jako źródło uzasadnionych oczekiwań | str. 155 3.4.2. Akty wykładni jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 156 3.4.2.1. Interpretacje podatkowe jako źródło uzasadnionych oczekiwań | str. 158 3.4.2.2. Interpretacje w zakresie obowiązku świadczenia poprzez przedsiębiorcę daniny publicznej, a także składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne | str. 161 3.4.2.3. Abstrakcyjne interpretacje przepisów | str. 163 3.4.3. Polityka administracyjna jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 164 3.4.3.1. Zmiana polityki a uzasadnione oczekiwania | str. 168 3.5. Milczenie jako źródło uzasadnionych oczekiwań | str. 171 3.6. Orzecznictwo sądowe (prawo sędziowskie) jako źródło uzasadnionych pragnień | str. 175 3.6.1. Tak zwane prawo sędziowskie | str. 178 3.6.2. Problem jednolitości orzecznictwa sądowoadministracyjnego w Polsce | str. 179
Rozdział 4 Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań i jej przesłanki | str. 186 4.1. Przesłanki zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań związane z organami państwa | str. 188 4.1.1. Pochodzenie od organów państwa | str. 188 4.1.2. Pochodzenie od uprawnionych i wiarygodnych podmiotów | str. 190 4.1.3. Uzewnętrznienie | str. 192 4.1.4. Zindywidualizowany charakter | str. 193 4.1.5. Jasny i jednoznaczny charakter | str. 194 4.1.6. Bezwarunkowy charakter | str. 197 4.1.7. Zgodność z prawem | str. 198 4.1.8. Niedopuszczalność dezinformacji i manipulacji | str. 200 4.1.9. Powtarzalny charakter | str. 201 4.2. Przesłanki zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań związane z jednostką | str. 202 4.2.1. Wywołanie pragnień | str. 202 4.2.2. Uzasadniony charakter pragnień | str. 203 4.3. Wyważanie interesów w procesie wykorzystywania zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań | str. 209 4.3.1. Nakaz wyważenia uzasadnionych oczekiwań z interesem publicznym | str. 209 4.3.1.1. Interes publiczny | str. 210 4.3.1.2. Interes prywatny (indywidualny) | str. 213 4.3.1.3. Kolizja interesu jednostkowego z interesem publicznym w aspekcie wykorzystywania zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań | str. 214 4.3.2. Zakaz naruszania praw osób trzecich | str. 222
Rozdział 5 Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań wśród zasad ogólnych prawa administracyjnego | str. 224 5.1. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a zasada praworządności | str. 231 5.2. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a zasada pewności | str. 237 5.3. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a zasada zaufania obywateli do organów państwa | str. 240 5.4. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a zasada równości wobec prawa | str. 249 5.5. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a zasada proporcjonalności | str. 251 5.6. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań a moralność administracji | str. 254 5.7. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań a zasady współżycia społecznego | str. 255 5.8. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań jako zasada ogólna prawa administracyjnego - dalsze perspektywy | str. 256 5.8.1. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań a projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nowoczesnania administracyjnego instytucji, organów i jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej | str. 256 5.8.2. Zasada ochrony uzasadnionych pragnień a projekt ustawy - Przepisy ogólne prawa administracyjnego | str. 262
Rozdział 6 Ochrona jednostki wobec naruszenia uzasadnionych oczekiwań | str. 268 6.1. Odpowiedzialność w związku ze stanowieniem prawa | str. 276 6.2. Odpowiedzialność w związku ze używaniem prawa | str. 280 6.3. Ochrona w sytuacji legalnych działań administracji | str. 284
Zakończenie | str. 287
Bibliografia | str. 299
Źródła prawa | str. 317
Orzecznictwo | str. 321
Parametry
ISBN
9788380926196
Autor
Joanna lemańska
Wydawnictwo
Wolters kluwer
Ilość stron
334
Rok wydania
2016
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Renata F.
22.12.2024
Każda przesłana opinia użytkownika ma dla naszych odwiedzających wielkie znaczenie
Jeżeli tylko udało Ci się korzystać z oferowanego uzasadnione oczekiwania w perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich, AB5ADFFEEB podziel się z nami opinią. Podaj jakie są Twoje wrażenia ze stosowania, czy polecasz produkt, a także czy relacja jakość / cena jest na satysfakcjonującym poziomie.