Zdjęcia potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (Marika Świeszczak)
Do kupienia w: Marka: Marika Świeszczak
21,97 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Potencjał postępowy firm z sektora niedużych i średnich przedsiębiorstw Podtytuł Przykład województwa łódzkiego Autor Marika Świeszczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu...
Proponowany produkt potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw kupisz w TaniaKsiazka.pl w promocyjnej cenie 21,97 zł. Promocja ta jest wynikiem szerokiego porównania kilkuset hurtowni i sklepów internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788379699964
Autor
Marika świeszczak
Sprawdź promocyjne oferty na potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (sklep TaniaKsiazka.pl)
21,97 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat dostępności produktów i aktualnych cen użyte w klasyfikacji są indeksowane w zasadzie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Potencjał postępowy firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw Podtytuł Przykład województwa łódzkiego Autor Marika Świeszczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-996-4 Rok wydania 2016 Wydanie 1 liczba stron 300 Format pdf Spis treści Wstęp 9
Rozdział 1. Nieznaczne i przeciętne przedsiębiorstwa w Polsce 17 1.1. Definicja i klasyfikacja podmiotów należących do sektora MSP 17 1.1.1. Kryterium ilościowe klasyfikacji niepokaźnych i średnich przedsiębiorstw 18 1.1.2. Kryterium jakościowe klasyfikacji niedużych i średnich przedsiębiorstw 22 1.1.3. Kryterium ilościowo-jakościowe klasyfikacji niewielkich i średnich przedsiębiorstw 23 1.2. Specyfika przedsiębiorstw należących do sektora MSP 23 1.3. Rozwój sektora MSP w Polsce 28 1.3.1. Przedtransformacyjna (wstępna) faza rozwoju MSP 28 1.3.2. Faza eksplozji przedsiębiorczości (1990−1993) 30 1.3.3. Faza stabilizacji ilościowej i wzrostu znaczenia sektora MSP w gospodarce (1994−1997) 31 1.3.4. Faza spowolnionego wzrostu i przygotowań do integracji z Unią Europejską (1998−2002) 33 1.3.5. Faza rozkwitu sektora MSP w następstwie pomocy z Unii Europejskiej (od 2003 r.) 34 1.4. Rola minimalnych i przeciętnych przedsiębiorstw w polskiej gospodarce 36 1.5. Proces życia podmiotów z sektora MSP 42 1.5.1. Cykl życia przedsiębiorstw 42 1.5.2. Proces życia niedużych przedsiębiorstw 46 1.5.3. Droga rozwoju przedsiębiorstw 52 1.5.4. Momenty krytyczne w rozwoju przedsiębiorstw 56 1.6. Bariery rozwoju podmiotów znikomej i przeciętnej skali działania 59
Rozdział 2. Innowacje w sektorze MSP 65 2.1. Innowacje w przedsiębiorstwach 65 2.1.1. Definicje innowacji 66 2.1.2. Klasyfikacja innowacji 73 2.1.3. Źródła innowacji 78 2.2. Działalność nowoczesna podmiotów z sektora MSP 83 2.2.1. Istota i modele działalności progresywnej 84 2.2.2. Bariery działalności progresywnej podmiotów z sektora MSP 89 2.3. Polityka wspierania działalności postępowej nieznacznych i przeciętnych przedsiębiorstw 92 2.3.1. Pojęcia, cele i typy polityki progresywnej 92 2.3.2. Instrumenty polityki progresywnej 98 2.3.3. Polityka innowacyjna w Polsce – ewolucja, organizacja, instrumenty 100
Rozdział 3. Potencjał nowoczesny podmiotów z sektora MSP 107 3.1. Uwarunkowania działalności postępowej 107 3.1.1. Pojęcie potencjału progresywnego 108 3.1.2. Znaczenie potencjału postępowego dla rozwoju przedsiębiorstw 115 3.2. Zewnętrzny potencjał progresywny 117 3.2.1. Otoczenie dalsze przedsiębiorstwa 119 3.2.2. Otoczenie bliższe przedsiębiorstwa 125 3.3. Wewnętrzny potencjał progresywny 132 3.3.1. Potencjał finansowy 135 3.3.2. Potencjał ludzki 143 3.3.3. Potencjał rzeczowy 148 3.3.4. Wiedza 150
Rozdział 4. Analiza uwarunkowań potencjału progresywnego niepokaźnych i przeciętnych przedsiębiorstw w województwie łódzkim 157 4.1. Organizacja i metodologia badania 157 4.1.1. Badanie kwestionariuszowe CAWI 158 4.1.2. Jednostkowe wywiady pogłębione 160 4.1.3. Wskaźnik potencjału progresywnego regionu łódzkiego 160 4.1.4. Charakterystyka badanej populacji 161 4.1.5. Charakterystyka próby badawczej 163 4.2. Analiza zewnętrznych uwarunkowań tworzenia potencjału postępowego w niedużych i przeciętnych przedsiębiorstwach w województwie łódzkim 167 4.2.1. Otoczenie dalsze 167 4.2.2. Otoczenie bliższe 174 4.3. Analiza wewnętrznych uwarunkowań tworzenia potencjału nowoczesnego w minimalnych i średnich przedsiębiorstwach w województwie łódzkim 187 4.3.1. Zasoby finansowe 187 4.3.2. Zasoby ludzkie 192 4.3.3. Zasoby rzeczowe 197 4.3.4. Wiedza 202 4.4. Analiza uwarunkowań potencjału innowacyjnego − podsumowanie 209
Rozdział 5. Ocena potencjału innowacyjnego minimalnych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim 211 5.1. Analiza potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim 211 5.1.1. Analiza zastosowania potencjału progresywnego minimalnych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim 211 5.1.1.1. Analiza wykorzystania zasobów finansowych 212 5.1.1.2. Analiza zastosowania zasobów ludzkich 216 5.1.1.3. Analiza użycia zasobów rzeczowych 226 5.1.1.4. Analiza zastosowania wiedzy 229 5.1.2. Analiza skłonności podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim do podejmowania działalności nowoczesnej 239 5.1.3. Analiza barier działalności innowacyjnej niewiele znaczących i przeciętnych przedsiębiorstw 246 5.2. Analiza potencjału progresywnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim na tle Polski 248 5.2.1. Wskaźnik zdolności progresywnej regionu 249 5.2.2. Analiza porównawcza potencjału postępowego w województwie łódzkim na tle Polski 252 5.3. Wnioski 256 5.4. Rekomendacje odnośnie do zwiększenia potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim 260 5.4.1. Rekomendacje dla podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim 260 5.4.2. Rekomendacje dla instytucji otoczenia biznesu 261 5.4.3. Rekomendacje dla instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie polityki innowacyjnej na szczeblu województwa łódzkiego 262
Przesłane przez konsumentów recenzje i opinie produktu pomogą ułatwić zakup innym odwiedzającym
Jeśli udało Ci się skorzystać z oferowanego potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw podziel się z nami swoją opinią i recenzją. Zaakcentuj jakie są Twoje z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest dobra.