Wstęp
Rozdział 1. Handel międzynarodowy jako źródło innowacji
1.1. Rola handlu z zagranicą w procesie międzynarodowej dyfuzji technologii
1.2. Import a rozszerzanie zdolności technicznych
1.3. Eksport a rozszerzanie zdolności technicznych
1.4. Konceptualizacja pojęcia uczenia się poprzez eksport (learning aby exporting)
Rozdział 2. Teoretyczne podstawy uczenia się poprzez eksport
2.1. Miejsce uczenia się przez eksport w wybranych teoriach ekonomicznych
2.2. Makro- i mezoekonomiczna perspektywa badawcza
2.3. Mikroekonomiczna perspektywa badawcza
Rozdział 3. Uczenie się poprzez eksport w świetle badań empirycznych
3.1. Badania jakościowe i ilościowe na próbach celowych
3.2. Badania ekonometryczne na próbach losowych
3.3. Determinanty uczenia się poprzez eksport
Rozdział 4. Znaczenie eksportu dla aktywności postępowej polskich przedsiębiorstw przemysłu przetwórczego
4.1. Procedura i zakres badań empirycznych
4.2. Intensywność sprzedaży zagranicznej
4.3. Obecność na rynkach zagranicznych a skłonność do wprowadzania innowacji
4.4. Eksport a prawdopodobieństwo wprowadzenia innowacji technologicznych
Rozdział 5. Uczenie się poprzez eksport w polskich przedsiębiorstwach wysokiej techniki
5.1. Cele i założenia badawcze
5.2. Metodyka badania, dobór i charakterystyka próby badawczej
5.3. Miejsce eksportu w działalności badanych przedsiębiorstw
5.4. Przyuczanie do eksportu
5.5. Uczenie się po podjęciu eksportu
5.6. Przenikanie innowacji do przedsiębiorstw nieprowadzących eksportu
5.7. Wielokrotne studium przypadku przedsiębiorstw przygotowujących się do podjęcia eksportu
5.8. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Podsumowanie przeglądu badań ekonometrycznych nad uczeniem się poprzez eksport
Załącznik 2. Wykaz dziedzin i produktów wysokiej techniki
Załącznik 3. Wrażliwość, swoistość i ogólna trafność oszacowanych modeli logitowych
Załącznik 4. Wyniki analizy zależności
Załącznik 5. Podsumowanie wielokrotnego studium przypadku
Spis tabel
Spis rysunków