Zdjęcia Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego (Anna Konert)
Do kupienia w: Marka: Anna Konert
78,00 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Autor Anna Konert Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-6823-0 kolekcja Monografie Rok...
Proponowany produkt Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego możesz kupić w TaniaKsiazka.pl w atrakcyjnej cenie wynoszącej 78,00 zł. Oferta ta stanowi efekt dogłębnych analiz setek sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788326468230
Autor
Anna konert
Sprawdź promocyjne oferty na Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego (sklep TaniaKsiazka.pl)
78,00 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o dostępności produktów i aktualnych cenach użyte w naszym rankingu indeksowane są niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Autor Anna Konert Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-6823-0 seria Monografie Rok wydania 2014 liczba stron 300 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 11
Wstęp | str. 15
Część I Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego
Rozdział 1 Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego w prawie międzynarodowym | str. 25
1.1. Historia tworzenia systemu rzymskiego | str. 25
1.2. System rzymski - ogólna charakterystyka | str. 28
1.2.1. Konwencja rzymska z 1933 r. | str. 28
1.2.2. Protokół brukselski z 1938 r. | str. 38
1.2.3. Konwencja rzymska z 1952 r. | str. 39
1.2.3.1. Zakres przedmiotowy zastosowania konwencji | str. 41
1.2.3.2. Zakres podmiotowy zastosowania konwencji | str. 47
1.2.3.3. Problematyka odpowiedzialności cywilnej | str. 55
1.2.3.4. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 68
1.2.4. Jurysdykcja | str. 70
1.2.4.1. Forum rei i forum delicti | str. 70
1.2.4.2. Forum delicti jako jedyne forum | str. 70
1.2.4.2.1. Forum actoris? | str. 74
1.2.4.3. Przedawnienie roszczeń | str. 76
1.2.5. Protokół montrealski z 1978 r. | str. 76
1.3. Próba oceny systemu rzymskiego | str. 81
1.4. Sugestia ILA | str. 86
1.5. Próby modernizacji systemu rzymskiego (2001-2008) | str. 87
1.6. Konwencja o kompensacji szkód wyrządzonych osobom trzecim przez statki powietrzne z 2009 r. - ogólna charakterystyka | str. 92
1.6.1. Zakres wykorzystania | str. 92
1.6.2. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny | str. 97
1.6.2.1. Podmiot odpowiedzialny | str. 97
1.6.2.2. Zasada odpowiedzialności | str. 99
1.6.2.3. Przesłanki odpowiedzialności | str. 102
1.6.2.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań | str. 109
1.6.2.5. Odpowiedzialność kilku podmiotów | str. 110
1.6.2.6. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności | str. 110
1.6.2.7. Wypłata zaliczek | str. 110
1.6.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 111
1.6.4. Pozostałe postanowienia konwencji | str. 112
Rozdział 2 Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego w systemach prawnych niektórych państw | str. 114
2.1. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w prawie polskim | str. 114
2.1.1. Wprowadzenie | str. 114
2.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w rozporządzeniu Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o prawie lotniczem z 1928 r. | str. 115
2.3. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 1962 r. | str. 120
2.4. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 2002 r. | str. 122
2.4.1. Wprowadzenie | str. 122
2.4.2. Zakres przedmiotowy ustawy | str. 124
2.4.3. Zakres podmiotowy ustawy | str. 125
2.4.4. Zasada odpowiedzialności | str. 129
2.4.5. Przesłanki odpowiedzialności | str. 131
2.4.6. Okoliczności egzoneracyjne | str. 135
2.4.7. Odpowiedzialność na zasadzie winy (zderzenie statków powietrznych i przewóz z grzeczności) | str. 136
2.4.8. Relacja pomiędzy regulacjami kodeksu cywilnego a ustawy z 2002 r. | str. 137
2.5. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 143
2.6. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego na przykładzie poszczególnych państw | str. 145
Podsumowanie części I | str. 155
Część II Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji
Rozdział 1 Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym | str. 161
1.1. Akty bezprawnej ingerencji | str. 161
1.2. Zagadnienie terroryzmu | str. 164
1.3. Wyrównanie szkód wyrządzonych osobom trzecim wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym - konwencja montrealska z 2009 r. | str. 170
1.3.1. Przyczyny i cykl tworzenia konwencji montrealskiej z 2009 r. | str. 170
1.4. Konwencja montrealska unlawful interference z 2009 r. - ogólna charakterystyka | str. 174
1.4.1. Zakres użycia | str. 174
1.4.2. Trzystopniowy system kompensacji szkód | str. 176
1.4.2.1. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny (pierwszy pułap) | str. 176
1.4.2.2. Międzynarodowy Fundusz Kompensacyjny Lotnictwa Cywilnego (drugi pułap) | str. 178
1.4.2.3. Wilful misconduct eksploatującego statek powietrzny (trzeci pułap) | str. 190
1.4.2.4. Zasada solidarności państw (solidarity of the states) | str. 196
1.4.3. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności | str. 198
1.4.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań | str. 198
1.5. Odpowiedzialność państwa: problem bez rozwiązania? | str. 210
1.6. Alternatywne propozycje rozwiązań na szczeblu międzynarodowym | str. 216
1.6.1. Propozycja Ince & Co | str. 216
1.6.2. Sugestia zmodyfikowania reżimu odpowiedzialności za szkody jądrowe | str. 217
1.6.3. Sugestia zmodyfikowania reżimu odpowiedzialności za szkody spowodowane skażeniem morza olejami | str. 221
1.6.4. Ochrona praw poszkodowanych na podstawie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 225
Rozdział 2 Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji w systemach prawnych niektórych państw | str. 227
2.1. Wyrównanie szkód spowodowanych przez akty terroryzmu - rozwiązania przyjęte poprzez poszczególne państwa | str. 227
2.1.1. Wprowadzenie | str. 227
2.1.2. Rozwiązania legislacyjne w zakresie kompensacji szkód | str. 232
2.1.3. Specjalne regulacje w prawie lotniczym | str. 242
2.1.4. Specjalne systemy kompensacji dla ofiar przestępstw | str. 248
2.1.5. Specjalne programy ubezpieczeń na wypadek terroryzmu | str. 258
2.2. Odpowiedzialność za szkody spowodowane wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie polskim | str. 274
2.3. W poszukiwaniu nowych rozwiązań | str. 282
Rozdział 3 Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim atakami terrorystycznymi z 11 września 2001 r. | str. 285
3.1. Wprowadzenie | str. 285
3.2. Następstwa zamachu z 11 września 2001 r. | str. 288
3.2.1. Następstwa gospodarcze | str. 288
3.2.2. Następstwa dla podmiotów związanych z lotnictwem | str. 289
3.2.3. Następstwa dla przewoźników lotniczych | str. 289
3.2.4. Następstwa w ubezpieczeniach lotniczych | str. 292
3.2.5. Następstwa w polityce międzynarodowej | str. 295
3.2.6. Zmiany w prawie | str. 296
3.3. Kompensacja szkód powstałych na skutek ataku terrorystycznego z 11 września 2001 r. | str. 298
3.3.1. Kompensacja szkód przez Victims Compensation Fund | str. 298
3.3.1.1. Air Transport Safety and System Stabilization Act (ATSSSA) | str. 298
3.3.1.2. September 11th Victim Compensation Fund | str. 300
3.3.1.3. Zadroga Act z 2010 r. | str. 315
3.3.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego w prawie amerykańskim | str. 320
3.3.2.4. Zasady ogólne | str. 320
3.3.2.5. Sądowe dochodzenie roszczeń wynikających z ataków z 11 września 2001 r. | str. 330
3.4. Fundusz czy sąd? Wnioski | str. 346
Podsumowanie części II | str. 350
Zakończenie | str. 357
Bibliografia | str. 361
Parametry
ISBN
9788326468230
Autor
Anna konert
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Ilość stron
300
Rok wydania
2014
Kategoria
E-booki
Producent
Anna Konert
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Wacław M.
26.11.2024
Przesłane przez konsumentów opinie i recenzje produktu mogą ułatwić decyzję zakupową innym odwiedzającym
Jeżeli tylko miałeś szansę skorzystać z oferowanego produktu Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego podziel się z odwiedzającymi swoją opinią i recenzją. Powiedz jakie są Twoje wrażenia z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja jakość / cena jest na satysfakcjonującym poziomie.