Tytuł Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-169-3 Rok wydania 2016 Wydanie 1 liczba stron 182 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9
– Introduction 9
Grażyna Poraj, Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela 17
– Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession 28
Anna Tyl, Status zawodowy nauczyciela 29
– Professional status of a teacher 37
Monika Wiśniewska-Kin, Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian 39
– Teacher early childhood education between the routine and the readiness to change 51
Elżbieta Płóciennik, Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie wczesnej edukacji 53
– Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early childhood education 61
Beata Cieśleńska, Nauczyciel współcześnie kreatywny 63
– A modern creative teacher 69
Ewa Żmijewska, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturowego 71
– Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue 80
Aleksandra Feliniak, Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola – komunikat z badań 81
– Social expectations towards a kindergarten’s teacher – statement of research 89
Katarzyna Nadachewicz, wymogi rodziców oraz uczniów klas III szkoły podstawowej w stosunku do nauczyciela 91
– Expectations of parents and students in grades III school in relation to the teacher 98
Kamil Wnuk, „Wiedźma Ple-Ple" jako nauczyciel. Masz zamiar straszyć w edukacji artystycznej? 99
– „Witch Ple-Ple" as a teacher. You’re going to scare you in art education? 107
Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Edukacja teatralna w pracy nauczyciela – potrzeba i sens 109
– The reflection on theater education – the need and the meaning 118
Marta Kwella, Nauczyciel w pedagogice planu daltońskiego 119
– Teacher in Dalton plan 127
Agnieszka Głowala, Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w produkcji uczniom warunków do wolności 129
– Participation of a primary teacher in creation of conditions to freedom for students 139
Małgorzata Sławińska, dobry nauczyciel w rozumieniu studentów pedagogiki. Rekonstrukcja fenomenograficzna 141
– A good teacher in the understanding of students of pedagogy. A phenomenographic reconstruction 150
Alicja Mironiuk-Netreba, Oblicza doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji przedszkolnej 151
– Types of further qualification of the kindergarten teachers 159
Olga Zamecka-Zalas, Nauczyciel wczesnej edukacji w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. Start zawodowy – kreowanie własnego wizerunku poprzez nauczyciela 161
– Teacher early childhood education in the conditions of social change and educational. Start a professional-creating your own image by the teacher 169
Michalina Kasprzak, Wychowawca świetlicowy, pedagog cienia? 171
– Tutor in Common Room – pedagogue in the shadow? 180
Noty o autorach 181