Tytuł Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka Autorzy Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-314-7 Rok wydania 2016 Wydanie 1 ilość stron 180 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 7
Anna Buła, Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się poprzez badanie 23
– Creating conditions in early education for learning-through-research 34
Maja Walęciak, Paulina Wetoszka, Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności w trakcie zabaw badawczych 35
– The role of a preschool teacher in arranging children’s activity in exploratory plays 44
Maria Marczewska, Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit" 45
– Teacher as a creator of conditions for a child’s research activity in "Tablit" – an Innovative Kindergarten Curriclum 51
Urszula Zielińska, Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit" – świeże możliwości dla nauczycieli 53
– English Language Component in "Tablit" – an Innovative Kindergarten Curriculum – new opportunities for teachers 62
Sylwia Polcyn-Matuszewska, wykorzystanie poprzez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym 63
– Teacher in elementary school and multimedia educational programs 73
Jan Amos Jelinek, Badanie produktywności programu komputerowego do nauki czytania 75
– Study the effectiveness of a computer program for learning the ability of reading 83
Karolina Skarbek, Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji 85
– The mathematically gifted pupil in the opinion of primary education teacher. Research report 99
Edyta Kalita, Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu poprzez dziecko samodzielności w przedszkolu 101
– The cooperation of teachers and parents in the farmation of a conditions favorable to the achievement of the child self-reliance in the kindergarten 112
Anna Kowalczyk, Joanna Sosnowska, Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie przeróżnej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 113
– Teachers role in creating siblings social behavior in age diffented groups following example of Lodz’s University Preschool 123
Joanna Sosnowska, Sztuka edukacji – przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury 125
– The art of education – the space of a museum and a kindergarten as the environment of education and training to culture 136
Dorota Radzikowska, Nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych 137
– The early education teacher as an initiator of students’ reading 148
Zofia Olek-Redlarska, Emilia Jakubowska, Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Dzieciństwo utracone i odzyskane 149
– The child and the childhood image into works of Joanna Papuzińska as a source of the inspiration of an early education teacher. Lost and recovered childhood 161
Agnieszka Jędrzejowska, Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 163
– The concept of Celestin Freinet teaching job early childhood education 177
Noty o autorach 179