Publikacja skierowana jest głównie do osób, które, pracując w swoich firmach, posiadają na co dzień do czynienia z językiem angielskim. Książka składa się z trzech części; pierwsza to słownik, który gromadzi około 11000 haseł niezbędnych w posługiwaniu się językiem angielskim w firmie; w tym blisko 3000 zwrotów i komponentów rozmówek. Zwroty i rozmówki występują pod hasłem-wyrazem dominującym w danym zdaniu. Ta część słownika może w dodatku perfekcyjnie słzastosować jako podręcznik do nauki ważnych słów, zwrotów i zdań potrzebnych w posługiwaniu się szeroko rozumianym biznesowym językiem angielskim, dlatego do wszelkich rozmówek, a także haseł głównych jest załączona ich wymowa. Druga część książki to wzory i przykłady listów i pism w języku angielskim. W trzeciej części opracowania znajdują się wzory umów prawnych i handlowych. Do wszelkich wzorów i przykładów równocześnie listów jak i umów załączone są ich polskie tłumaczenia. Na końcu publikacji znajduje się Słownik terminów marketingu i reklamy, który posiada specjalistyczne hasła i zwroty używane w tej branży.