Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że by mogły odnieść rynkowy sukces konkretnie jak lojalnych klientów i używania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowanych pracowników. Marka pracodawcy jest gwarantem dobrania pracowników do ich ról w danej organizacji oraz tego, że pracownicy utożsamiają się z osiągnięciami marki. Budowanie producenta pracodawcy to cykl łączący komunikację zewnętrzną, marketing, Public Relations, sponsoring z komunikacją wewnętrzną, zarządzaniem personelem, budowaniem marki wewnętrznej producenta oparty na specyficznej kulturze organizacji. Strategie employer brandingowe stwarza się, by dokonać zmian albo, by o firmie opowiedzieć innym. Ale co zmieniać? O czym opowiadać? Co jest najważniejsze? A głównie jak to zrobić? Odpowiedź na te i sporo więcej pytań w książce. Książka jest na pewno odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie i zainteresowanie marketerów i ogólnie pojętego "biznesu" tematem niefinansowego motywowania pracowników i zarządzania ludźmi, a także tworzenia "great place to work". Dla HR-owców to jeszcze ciekawa pozycja, która podpowie jak stworzyć strategię komunikacji z pracownikami i co powinno się w niej znaleźć. Monika Grauer, Dyrektor Operacyjny Coca-Cola Ireland Najnowsza książka Julity Dąbrowskiej porusza nowy i szczególnie ważny obszar biznesu jakim jest kreowanie firmy pracodawcy. Autorka zawarła w niej wiedzę na temat działań employer brandingowych w pigułce. Dzięki przykładom z życia organizacji i korporacji wszyscy zainteresowani tym tematem czytelnicy mogą poznać kulisy i mechanizmy związane z kreowaniem wizerunku i kultury organizacyjnej firm i marek korporacyjnych. To lektura obowiązkowa dla osób zajmujących się komunikacją, marketingiem, działaniami CSR, PR, HR. Gorąco polecam ją także kadrze zarządzającej. Małgorzata Zachorowska, Dyrektor Zarządzająca w Zachorowska & Partners
Tytuł Employer branding. Firma pracodawcy w praktyce Autor Julita Dąbrowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Słowa i Myśli ISBN 978-83-63566-45-6 Rok wydania 2014 liczba stron 184 Format mobi, epub Spis treści
Wstęp
Część I
Od czego zależy budowanie marki pracodawcy i dlaczego warto to robić?
1. Wzrost zainteresowania marką , a także marką pracodawcy w ciągu ostatnich 20 lat
2. Historia employer brandingu
3. Polska – kryteria firm w stosunku do pracowników
Część II
Jak wytwarzać producenta pracodawcy?
4. Dwa podejścia do budowania firmy pracodawcy
5. Cykl opracowywania strategii employer brandingowej
6. Typy kampanii employer brandingowych i ich ocena
7. Kwalifikacje osób odpowiedzialnych za działania employer brandingowe
Przykłady z praktyki
Zachować zdrowy rozsądek
Odwaga to jedna z naszych czterech wartości