Zdjęcia licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze (Mariusz Załucki)
Do kupienia w: Marka: Mariusz Załucki
49,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Licencja na użytkowanie znaku towarowego. Studium prawnoporównawcze Autor Mariusz Załucki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-1892-1 seria Monografie Rok wydania...
Prezentowany w naszejporownywarce towar licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie wynoszącej 49,55 zł. Oferta ta jest wynikiem szerokiego porównania wielu sklepów i hurtowni w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788326418921
Autor
Mariusz załucki
Sprawdź promocyjne oferty na licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze (sklep TaniaKsiazka.pl)
49,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat dostępności towaru i obowiązujących cen wykorzystane w naszym zestawieniu są pobierane prawie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Licencja na użytkowanie znaku towarowego. Studium prawnoporównawcze Autor Mariusz Załucki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-1892-1 linia Monografie Rok wydania 2008 liczba stron 324 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów str. 13 Akty prawne str. 13 Publikatory, czasopisma str. 13 Inne str. 15
Słowo wstępne str. 17
Część pierwsza Wprowadzenie do problematyki licencji na używanie znaku towarowego
Rozdział I Zagadnienia ogólne i niektóre problemy terminologiczne str. 25
1. Uwagi ogólne str. 25 2. Pojęcie własności intelektualnej str. 28 3. Licencja przedmiotów własności intelektualnej str. 32 4. Znaczenie umów licencyjnych str. 34
Rozdział II kompozycja licencji str. 37
1. Charakter prawny znaku towarowego str. 37 1.1. Istota i funkcje str. 37 1.2. Pojęcie i ochrona prawna str. 39 2. Ogólne założenia licencji str. 44 2.1. Geneza str. 44 2.2. Istota i pojęcie str. 46 3. Oczekiwania dotyczące zawarcia licencji str. 51 3.1. Strony str. 51 3.2. Forma str. 53 3.3. Treść str. 55 3.4. Znaczenie wpisu do rejestru znaków handlowych str. 56
Rozdział III Klasyfikacja licencji i odgraniczenie od instytucji pokrewnych str. 58
1. Typy licencji str. 58 1.1. Uwagi ogólne str. 58 1.2. Licencje niewyłączne i wyłączne str. 60 1.3. Licencje pełne i ograniczone str. 63 1.4. Licencje pasywne i aktywne str. 65 2. Odgraniczenie licencji od instytucji pokrewnych str. 66 2.1. Uwagi ogólne str. 66 2.2. Licencja a sublicencja str. 67 2.3. Licencja a umowa franchisingowa str. 70 2.4. Licencja a umowy o przeniesienie prawa ochronnego na znak handlowy str. 72 2.5. Licencja a użytkowanie str. 74 2.6. Licencja a najem i dzierżawa str. 78
Część druga Licencja na używanie znaku towarowego w wybranych systemach prawnych
Rozdział I System prawny Unii Europejskiej str. 83
1. Uwagi ogólne str. 83 2. Dyrektywa o harmonizacji prawa znaków towarowych str. 85 3. Rozporządzenie o wspólnotowym znaku towarowym str. 92
Rozdział II System prawa niemieckiego str. 100
1. Uwagi ogólne str. 100 2. Umowy o korzystanie ze znaku towarowego str. 102 2.1. Dopuszczalność obrotu znakiem towarowym str. 102 2.2. Podstawy normatywne licencji str. 103 3. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej str. 105 3.1. Prawa i obowiązki licencjodawcy str. 105 3.2. Prawa i obowiązki licencjobiorcy str. 108 4. Przesłanki ważności umowy licencyjnej str. 113 5. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy poprzez osobę trzecią a sytuacja prawna licencjobiorcy str. 115 6. Zakończenie stosunku licencyjnego str. 117
Rozdział III System prawa angielskiego str. 120
1. Uwagi ogólne str. 120 2. Umowy o korzystanie ze znaku towarowego str. 122 2.1. Dopuszczalność obrotu znakiem towarowym str. 122 2.2. Podstawy normatywne licencji str. 124 3. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej str. 126 3.1. Prawa i obowiązki licencjodawcy str. 126 3.2. Prawa i obowiązki licencjobiorcy str. 130 4. Przesłanki ważności umowy licencyjnej str. 135 5. Naruszenie prawa ochronnego na znak handlowy przez osobę trzecią a sytuacja prawna licencjobiorcy str. 137 6. Zakończenie stosunku licencyjnego str. 140
Rozdział IV Tendencje rozwoju ustawodawstwa str. 143
1. Uwagi ogólne str. 143 2. Wpływ aktów prawa międzynarodowego na prawo krajowe str. 144 3. Wpływ aktów prawa wspólnotowego na prawo krajowe str. 148
Część trzecia Licencja na stosowanie znaku towarowego w prawie polskim
Rozdział I Ewolucja uregulowań str. 155
1. Uwagi ogólne str. 155 2. Okres międzywojenny str. 158 3. Ustawa o znakach towarowych z 1963 r. str. 160 4. Ustawa o znakach towarowych z 1985 r. str. 166 5. Obecna regulacja str. 173 6. Zagadnienia intertemporalne str. 174
Rozdział II Zawarcie licencji str. 180
1. Zasady i granice swobody kontraktowania str. 180 2. Tryb zawarcia str. 184 3. Oczekiwania formalne str. 190 3.1. Forma str. 190 3.2. Wpis do rejestru znaków towarowych str. 193 4. Problem jakości towarów wprowadzanych do obrotu poprzez licencjobiorcę str. 200
Rozdział III Pozycja prawna stron str. 207
1. Uwagi ogólne str. 207 2. Pozycja prawna licencjodawcy względem licencjobiorcy str. 210 2.1. Prawo do pobierania opłat licencyjnych i ich wysokość str. 210 2.2. Prawo dalszego stosowania znaku towarowego i udzielania dalszych licencji str. 215 2.3. Prawo kontroli działań licencjobiorcy str. 217 2.4. Prawo do żądania umieszczenia wzmianki o licencji str. 219 2.5. Obowiązek znoszenia wykorzystywania znaku towarowego poprzez licencjobiorcę str. 221 2.6. Obowiązek utrzymania prawa do znaku towarowego str. 222 3. Pozycja prawna licencjobiorcy względem licencjodawcy str. 226 3.1. Prawo stosowania znaku towarowego str. 226 3.2. Obowiązek wykorzystywania znaku towarowego str. 230 3.3. Prawo udzielania sublicencji str. 234 3.4. Obowiązek powiadomienia o działaniach osób trzecich naruszających prawo do znaku towarowego str. 237 3.5. Obowiązek nieagresji str. 238 4. Pozycja prawna stron względem osób trzecich str. 239 4.1. Wyłączność używania znaku towarowego str. 240 4.2. Dochodzenie roszczeń z tytułu naruszenia prawa do znaku towarowego str. 241 4.3. Następstwo prawne stron str. 254
Rozdział IV Zasady odpowiedzialności stron str. 261
1. Uwagi ogólne str. 261 2. Nawiązanie stosunku licencyjnego str. 262 3. Stosunek licencyjny str. 268 4. Ustanie stosunku licencyjnego str. 273
Rozdział V Kwalifikacja licencji str. 281
1. Uwagi ogólne str. 281 2. Charakter licencji str. 284 2.1. Przesłanki wyodrębnienia poszczególnych postaci czynności prawnych str. 284 2.2. Dotychczasowe próby zaszeregowania licencji str. 289 2.3. Licencja jako obciążenie prawa do znaku towarowego str. 300 2.4. Skutki licencji str. 304
Wnioski str. 309
Wykaz ważniejszej literatury str. 315
Parametry
ISBN
9788326418921
Autor
Mariusz załucki
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Ilość stron
324
Rok wydania
2008
Kategoria
E-booki
Producent
Mariusz Załucki
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Wacław G.
27.11.2024
Czy chcesz wysłać nam opinię na temat produktu
Jeśli miałeś okoliczność skorzystać z pokazywanego produktu licencja na używanie znaku towarowego. studium prawnoporównawcze podziel się z innymi swoją opinią lub oceną. Powiedz jakie są Twoje z użytkoania, czy rekomendujesz produkt, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.