Zdjęcia Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji (Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
14,25 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: Logos edukacji Autor Roman Schulz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2325-5 Rok wydania 2009...
Sugerowany w naszejporownywarce artykuł Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w znakomitej cenie 14,25 zł. Promocja ta stanowi wynik kompleksowego porównania ogromnej liczby hurtowni oraz sklepów online.
Podstawowe cechy
ISBN
9788323123255
Autor
Roman schulz
Sprawdź promocyjne oferty na Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji (sklep TaniaKsiazka.pl)
14,25 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat dostępności produktów i zmian cen zastosowane w naszym zestawieniu są zczytywane prawie w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: Logos edukacji Autor Roman Schulz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2325-5 Rok wydania 2009 Toruń Wydanie 1 ilość stron 226 Format pdf Spis treści Słowo wstępne / 9
I. Z problematyki teorii poznania / 11 1. Poznanie i jego poznanie / 11 2. Epistemologia: jej status i problematyka / 14 3. Filozoficzne teorie poznania / 16 4. Od filozoficznych do naukowych teorii poznania / 19 5. Od nauk o poznaniu i komunikacji do kognitywistyki / 22 6. Podejścia teoretyczne w badaniu procesów informacyjnych i poznawczych / 24
II. Pedagogika w poszukiwaniu tożsamości / 25 1. Pedagogika ogólna i jej zadania epistemologiczne / 25 2. Pedagogiczna samowiedza – luksus czy konieczność? / 26 3. Wielki o pedagogikę / 28 4. Przykładowe koncepcje pedagogiki / 29 5. Podstawowe nurty refleksji epistemologicznej w pedagogice / 33 6. Poza dotychczasowe dylematy / 34
II. Zjawiska informacyjne podstawą porządku życiowego i kultury / 36 1. Poza poznawczy antropocentryzm / 36 2. Metabolizm informacyjny podstawą porządku życiowego / 38 3. O pojęciu informacji / 40 4. Języki życia / 43 5. Zjawiska informacyjne w antroposystemie, specjalizacja informacyjna człowieka / 44 6. Mechanizm reprezentacji, jego swoistość w antroposystemie / 46 7. Zjawiska informacyjne w systemach nadorganicznych (kulturowych) / 47 8. Poznanie i wiedza w antroposystemie / 49
IV. O statusie i własnościach zjawisk edukacyjnych / 53 1. Punkt wyjścia / 53 2. Jak określać status edukacji? / 53 3. Praca tworzy człowieka / 55 4. Ład teliczny w homogenezie / 57 5. Anatomia i fizjologia świata edukacyjnego / 60
V. Informacyjne podstawy ładu edukacyjnego / 65 1. Metabolizm informacyjny w strukturach edukacyjnych / 65 2. Podsystem informacyjny praktyki pedagogicznej / 67 3. Podsystem informacyjny kierowania edukacyjnego / 69 4. Podsystem informacyjny struktury zadaniowej i społecznej / 70 5. Podsystem informacyjny adaptacji i rozwoju / 72
VI. Mechanizm reprezentacji i rozwój zasobów informacyjnych edukacji / 75 1. Ogólna charakterystyka mechanizmu reprezentacji / 75 2. Ład materialny jako towar reprezentacji i nośnik doświadczenia / 77 3. Ład społeczny jako produkt reprezentacji i nośnik doświadczenia / 78 4. Ład semiotyczny / 80 5. Referencje do współczesności / 80
VII. Pedagogia / 85 1. Pedagogika jako logos edukacji / 85 2. Pedagogia według pedagogów / 86 3. Pedagogia – ku interpretacji kognitywistycznej / 89 4. Pedagogia odtwórcza – pedagogia postępowa / 91 5. Kiedy pedagogika chce być pedagogią? / 93
VII. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie / 94 1. Idea wiodąca / 94 2. Przykład pedagogicznego uczenia się / 95 3. Uczenie się – określenia elementarne / 98 4. Uczenie się jako postać aktywności informacyjnej / 99 5. Pamięć: zachowywanie wyników uczenia się / 101 6. Pedagogiczne uczenie się / 102 7. Warianty pedagogicznego uczenia się / 103 8. Logika uczenia się pedagogicznego / 106 9. Społeczny rozmiar pedagogicznego uczenia się, dyfuzja nowości / 106 10. Doświadczenie jako artykuł uczenia się / 107 11. Doświadczenie pedagogiczne / 109 12. Struktura pedagogicznego doświadczenia / 109 13. Rozwój pedagogicznego doświadczenia / 110 14. Uwaga końcowa / 111
X. Formy świadomości edukacyjnej / 122 1. Wprowadzenie / 122 2. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa (społeczna) / 123 3. Kultura duchowa / 126 4. O zastosowaniach edukacyjnych kategorii „formy świadomości" / 127 5. Byt i świadomość w wychowaniu / 128 6. Pedagogiczne formy świadomości / 131
XI. Logos teoretyczny w wychowaniu / 134 1. „Teoria" – podstawowa dwuznaczność / 134 2. Pedagogika przedteoretyczna i teoretyczna / 136 3. Pedagogika teoretyczna – właściwości analizy / 137 4. Czy i jaka teoria edukacji jest możliwa? / 139 5. Pluralizm dyskursu teoretycznego / 143 6. Struktura pedagogiki teoretycznej / 146
XII. Pedagogika światopoglądowa / 150 1. Światopogląd jako kategoria epistemologiczna / 150 2. Dyskurs światopoglądowy w pedagogice / 153 3. Przykład orientacji światopoglądowej w myśli pedagogicznej / 156 4. Problematyka myśli pedagogicznej / 157 5. Ideologia edukacyjna jako produkt myśli pedagogicznej / 159 6. Ideologia edukacyjna jako teoria / 163
XII. Pedagogika prakseologiczna / 167 1. Punkt wyjścia / 167 2. Geneza i status paradygmatu prakseologicznego w pedagogice / 170 3. Analiza przykładu / 173 4. Teoria jako nośnik doświadczenia i narzędzie modelowania działań / 180
XIV. Perspektywa naukowa w pedagogice / 184 1. Rodowód i status poznania naukowego w pedagogice / 184 2. Podmiot poznający / 186 3. Przedmiot poznania / 189 4. Proces poznania / 193 5. Produkty poznania / 199 6. Jedność i wielorakość poznania naukowego: pedagogika scjentystyczna i humanistyczna / 206
Czy możesz przesłać nam recenzję i opinię o produkcie **producer
Jeżeli tylko udało Ci się korzystać z proponowanego Wydawnictwo uniwersytetu mikołaja kopernika Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 3: logos edukacji podziel się z odwiedzającymi swoją opinią i recenzją. Napisz jakie są Twoje wrażenia z użytkoania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie dobra.