Przeciwdziałanie dyskryminacji jest zwykle nieprzystępnym wyzwaniem dla wychowawców i wychowawczyń klas. Jest jeszcze podstawowym elementem programów wychowawczych i profilaktycznych szkół i placówek oświatowych. W publikacji, obok omówienia zagadnień związanych z formami dyskryminacji w szkole, przygotowaliśmy potężne propozycje pracy z klasami podczas lekcji wychowawczych. Uwaga! W publikacji znajdą Państwo gotowe scenariusze lekcji wychowawczych dla szkół podstawowych i gimnazjów. O dyskryminacji i mowie nienawiści staje się głośno, gdy w przestrzeni publicznej dochodzi do działań albo wypowiedzi obrażających albo poniżających mocne osoby czy grupy społeczne. Gorsze traktowanie z uwagi na przynależność narodową, etniczną, religię, płeć, status społeczny, orientację seksualną i sporo innych to przejaw dyskryminacji. Zawarte tu liczne użyteczne porady podpowiadają:
- Do jakich przejawów dyskryminacji dochodzi w szkołach głównie? - Jakie są metody uniemożliwiania aktom prześladowania i nienawiści?
- Jak prowadzić lekcje wychowawcze, by przeciwdziałać dyskryminującym zachowaniom uczniów?
- Jak rozpocząć działania zapobiegawcze?
- Jak zapobiegać klasizmowi w szkole?
Szkoła nie jest wolna od zjawisk dyskryminacji, które są transparentne dla społeczności, czyli tak wpisane w schemat myślenia i zachowania, że nikt ich nie dostrzega. Warto zatem poruszyć ten temat na lekcjach wychowawczych. Uzyskaj konieczne materiały; gotowe scenariusze lekcji wychowawczych