Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy, a także bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i szczególnie ciekawą jednocześnie dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skupiona na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i niebanalnym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, iż w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego mało jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych, a także transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma obfite znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest prekursorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej i analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji sporych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, iż w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym najróżniejsze podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa, nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie równocześnie nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością szczególnie istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana poprzez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz ciekawą i równocześnie wypełnia lukę poznawczą. Prof. Dr hab. Inż. Jan Brzóska Politechnika Śląska Tytuł Modele biznesu przedsiębiorstw w.2 Autorzy Adam Jabłoński, Marek Jabłoński Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026963 ISBN 9788381026963 Kategoria Literatura, Ekonomia liczba stron 202 Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa