Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spomiędzy jej osiągalnych obszarów zastosowań użytecznych wypada wymienić m.in. Badania sprawności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym procesu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb solidnych firm usługowych. Książka ta może stanowić też dobre uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations.
Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II ukazuje wybrane zagadnienia z zakresu wykorzystania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw stwarzających relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji między przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem jednostkowym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom wykorzystania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.
(...) Książka na pewno wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i wynajdzie czytelników wśród kadry nauczającej i wśród innowacyjnych praktyków. Sięgną po nią na dodatek ambitni studenci.
Prof. Zw. Dr hab. Józefa Kramer
(...) Z przyjemnością polecam tę znakomitą książkę, stanowiącą nieprzeciętną syntezę postępowego marketingu i łączącą potężne podstawy teoretyczne z praktyką.
Dr hab. Jacek Otto, prof. Ndzw. Politechniki Łódzkiej