W książce Autor demonstruje nieszablonowe spojrzenie na markę oczami właściciela marki, akcjonariuszy i top managementu, którzy chcą zwykle zrozumieć relację wykreowanego kapitału producenta z wartością przedsiębiorstwa oraz umieć określić wartość finansową producenta. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach i dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą także sięgnąć osoby pracujące w marketingu, żeby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, także znajdą w książce mnóstwo wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania firmy, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym producenta są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie. Prezentowana monografia ukazuje markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych poprzez nią różnorodnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. Na następujące pytania: Jaka jest istota marki i co się na nią składa? Jak firma postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa? Jak można wycenić firmę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów? Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla firmy? Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości? producent stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz użycie na rzecz wydajnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z zróżnicowanych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa. Tytuł Jak marka formuje wartość przedsiębiorstwa Autor Grzegorz Urbanek Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026482 ISBN 9788381026482 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes ilość stron 320 Format 235x165 mm Rok wydania 2023