pełny opis artykułu:
W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące doskonalenia komunikacji wewnętrznej między pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej na przykładzie urzędów miejskich w województwie śląskim. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na następujące pytania:? Jakie czynniki wpływają na poziom jakości komunikacji wewnętrznej między pracownikami front-office i back-office?? Jaki jest oczekiwany poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office?? Jakie jest postrzeganie poziomu jakości komunikacji wewnętrznej poprzez pracowników front-office i back-office?? Jakie problemy występują w komunikacji wewnętrznej między pracownikami front-office i back-office?? W jaki sposób skutecznie i sprawnie doskonalić komunikację wewnętrzną między pracownikami front-office i back-office w urzędach miejskich? Przeprowadzona analiza literatury dała podstawę do stwierdzenia,proces komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu rozwoju i doskonalenia e-governmentu. Badania empiryczne nad doskonaleniem poziomu jakości komunikacji wewnętrznej pozwoliły na zidentyfikowanie czynników mających na niego wpływ i określenie ich znaczenia dla doskonalenia tej komunikacji. Na podstawie tych czynników opracowano empiryczny model doskonalenia komunikacji wewnętrznej między pracownikami front-office i back-office. W dodatku w oparciu o badania opracowano rekomendacje dla kadry zarządzającej administracją publiczną dotyczące efektywnego i sprawnego doskonalenia komunikacji wewnętrznej między pracownikami front-office i back-office. Zaproponowana w książce metodyka i wyniki badań nad doskonaleniem komunikacji wewnętrznej w administracji publicznej mogą stanowić pole do dalszych badań naukowych i ergonomicznych implementacji.