Masaaki Imai, założyciel Instytutu Kaizen i pionier koncepcji ciągłego doskonalenia, tym razem podjął wyzwanie opracowania i wdrożenia ogólnej strategii biznesowej kaizen/lean, która może odmienić działania operacyjne marki.
W dzisiejszym świecie firmy ocenia się i wycenia zawsze na podstawie ich wyników finansowych. Czy zatem efektywność operacyjna nie ma żadnego znaczenia? Czy marnotrawstwo zasobów, niska sprawność i niepotrzebnie realizowane czynności zupełnie się nie liczą? Kwoty w milionach czy miliardach dolarów mało nam mówią na temat potencjału producenta.
Na tej podstawie nie da się niczego o nim wywnioskować. KAIZEN ™ jako strategia to nowe spojrzenie na zarządzanie operacyjne w skali globalnej. Imai namawia swych czytelników, aby przestali kłaść nacisk na wolumen i tempo sprzedaży, a za to skupili się na nowym, sprawniejszym podejściu, jakim jest Ocena FSL™ (przepływ, synchronizacja, poziomowanie).
Zgodnie z koncepcją przepływu sekwencja pracy powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, by każdy składnik przemieszczał się pomiędzy procesami bez zakłóceń i przestojów. Imai pokazuje podstawowe założenia struktury doskonałego systemu operacyjnego i produkcyjnego, a następnie krok po kroku opisuje cykl wdrażania FSL™ w celu oceny wyników operacyjnych i wprowadzenia usprawnień, które pozwolą szczególnie podnieść efektywność procesów i oszczędzać zasoby.
W jego książce wynajdziemy także liczne analizy przypadków, zaczerpnięte z doświadczeń wielu rozmaitych firm z całego świata. Masaaki Imai odegrał ogromną rolę w budowie i rozwoju globalnego ruchu na rzecz ciągłego doskonalenia się.
Optymalizacja logistyki metodą FSL™ to koncepcja i zbiór wskazówek, które mogą pomóc w ograniczeniu marnotrawstwa, powiększeniu efektywności i wprowadzeniu firmy na zupełnie nowy poziom. W swojej trzeciej książce Masaaki Imai zadaje niezwykle ważne pytanie: „Dlaczego po tylu latach tak niewiele firm stosuje rozwiązania lean?".
Winą za taki stan rzeczy obarcza dyrektorów generalnych i członków rad dyrektorów, którzy dbają przeważnie o akcjonariuszy, w mniejszym zaś stopniu o klientów. Geniusz tej książki tkwi w tym, że Imai oferuje jednoznaczne i szczegółowe rozwiązania, które pozwalają z tym problemem się uporać.
Jego ocena FSL (przepływ, synchronizacja, poziomowanie) pozwala określić aktualny status producenta przez pryzmat wydajności operacyjnej i realizacji założeń lean. Imai po raz kolejny oferuje menedżerom z całego świata cenną porcję wiedzy.
- Art Byrne, były dyrektor generalny Wiremold Company, autor książek Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management, a także Jak wdrożyć Lean. Poręczny poradnik Masaaki Imai wprawnie opisuje szanse i zagrożenia strategiczne, które wiążą się z przechodzeniem do modelu lean.
W zwięzły sposób podsumowuje największe wyzwania, mówiąc: „konwencjonalne marki w maksymalnym stopniu wykorzystują swoje zasoby, by uzyskać niepokaźne wyniki, natomiast producenta lean w małym stopniu wykorzystują zasoby, aby uzyskać maksymalne wyniki".
Liderzy nie powinni – nie mogą – przejść obok tego wyzwania obojętnie. W książce KAIZEN ™ jako strategia czytelnik wynajdzie liczne przykłady na to, iż kazein może pozytywnie wpływać na organizację, otwierając jej drogę do wyników, o jakich marzy każdy lider.
- profesor Bob Emiliani, Connecticut State University wspaniałe domknięcie trylogii o podejściu KAIZEN™, za którym stoi niesłychana dojrzałość, wiedza i doświadczenie Masaaki Imai. Kompendium wiedzy ergonomicznej dla menedżerów chcących zmieniać świat, demonstrujące, jak uwalniać się od dawnego dziedzictwa i łamać stare paradygmaty, jak zastąpić wyrafinowane narzędzia i metody do rozwiązywania problemów przy pomocy zdroworozsądkowego, niskokosztowego podejścia, jak zastąpić klasyczny paradygmat zarządzania operacyjnego, jakim jest ilość i szybkość, bardziej efektywnym podejściem: oceną przepływu, synchronizacji i poziomowania (FSL™).
Autor zaprasza nas w nieszablonowy i specyficzny dla niego sposób w kolejną, fascynującą podróż pod znakiem kaizen, w której króluje luźny przepływ. - Mariusz Bryke, CEO Kaizen Institute Poland Masaaki Imai promuje koncepcję kaizen od ponad 40 lat, rozwijając ją jako myśl, promując słowem i wcielając w czyn.
Współpracował z twórcą Systemu Produkcyjnego Toyoty Taiichi Ohno i jest założycielem Kaizen Institute, wiodącej światowej producenta konsultingowej zajmującej się wdrażaniem koncepcji ciągłego uczenia się w biurach na całym świecie.
Sam też prowadzi wykłady i pracuje jako konsultant. Jego książki Kaizen i GEMBA Kaizen przyczyniły się do upowszechnienia tytułowej koncepcji na całym świecie. Zyskały sobie status globalnych bestsellerów i zostały przetłumaczone na sporo języków, nadal również stanowią ważny punkt odniesienia dla wszelkich osób zainteresowanych tematem.
Są przysłowiową „biblią" ciągłego rozwoju. Tytuł KAIZEN™ jako strategia. Użycie oceny Przepływu, Synchronizacji i Poziomowania [FSL™] do pomiarów i doskonalenia wyników operacyjnych Autor Masaaki Imai Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311211 ISBN 9788382311211 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 248 Format 15.8x23.3x1.3 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1