Dlaczego kupujemy? Ubrania – żeby się okryć, jedzenie – by zaspokoić głód, mieszkania – by zapewnić sobie schronienie. Czyżby? nawet dziecko wie, iż to nieprawda. Po ulicach miast suną komercyjne wersje pojazdów z Rajdu Dakar! Rowery i narty światowych marek, na których sportowcy ustanawiają rekordy, są tłem do fotografii na Instagramie! nabywając towary, zaspokajamy swoje zróżnicowane potrzeby, jednak nie chodzi tu wyłącznie o właściwości określonej rzeczy, lecz szerszy przekaz: oryginalny otwieracz do win sugeruje mój szczególny stosunek do tego szlachetnego trunku, czyniąc mnie koneserem!
Pandemia COVID-19, zamykając ludzi w domach, jednocześnie przeniosła ich do internetu. Ta książeczka jest o tym, jak zmieniło się nasze podejście do ludzi i rzeczy, gdy większość relacji stała się wirtualna. Co to oznacza? Odpowiedź poznamy w kolejnych latach, lecz już dziś widać, iż nasze relacje straciły bezpośredni charakter. Rzeczy zyskały siłę oddziaływania na innych dzięki marce, nazwie, designowi i subtelnym sugestiom, że właśnie z takich cudów korzystamy. Siła oddziaływania zwielokrotniła się dzięki portalom społecznościowym.
Manipulacje, przeważnie te z użyciem internetu, stały się elementem naszej codzienności.
Tytuł Pyk i kupione, czyli między innymi o tym, jak barbarzyńcy z Facebooka i Instagrama podbili, a w zasadzie kupili zachodnią cywilizację Autor Tomasz Srokosz Wydawnictwo Difin EAN 9788366491939 ISBN 9788366491939 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Finanse,rachunkowość liczba stron 146 Format 12.8x19.5x0.8 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.16 kg