Książka prowadzi krok po kroku po wszelkich zagadnieniach merytorycznych związanych z wykonywaniem zawodu; posiada treści dotyczące produktywnych narzędzi używanych w codziennej pracy. Prosta treść poparta opisem własnych doświadczeń autora w realizowaniu zawodu KAM-a sprawia, iż czyta się ją bez konieczności sięgania po literaturę specjalistyczną, nawet z zakresu ekonomii.
Dla osób, które podobnie jak autor są wieloletnimi praktykami, książka stanowić może formę przypomnienia podstawowych zagadnień czy spojrzenia na nie z innej perspektywy. Poszczególne rozdziały są zbudowane w taki sposób, że można je czytać oddzielnie. Myślą przewodnią książki jest sprowadzenie większości zagadnień do czysto merytorycznej i praktycznej formy. Praca managera zarządzającego współpracą z Kluczowymi Klientami jest pokazana z wielu perspektyw. Każdy może sam zdefiniować, kim tak naprawdę jest Key Account Manager: indywidualistą (pracującym w samotności nad procesem), czy moderatorem grupy, która ma ściśle określone zadania, a może zupełnie kimś innym.
spomiędzy wielu obszarów pracy Key Account Managera wybrano te najmocniejsze i najbardziej pragmatyczne. Jeśli więc omawiany jest wpływ komunikacji pozawerbalnej na cykl negocjacyjny, to tylko w odniesieniu do wybranych aspektów. Jeżeli pojawia się odwołanie do zagadnień związanych z odczytywaniem i kontrolą emocji czy inteligencją emocjonalną, to tylko w najmocniejszych obszarach. To nie jest książka o negocjacjach, choć nie da się pisać o pracy KAM-a bez omówienia podstawowego narzędzia pracy, jakim są negocjacje handlowe. Nie jest to także książka o wykorzystywaniu perswazji i manipulacji w znaczeniu, jak osiągnąć maksymalny zysk w najkrótszym czasie. Treść i forma zostały przygotowane w taki sposób, aby zawierały prosty przekaz odnoszący się do istoty zagadnienia.
obfita część książki poświęcona jest prawidłowej komunikacji z drugą osobą. W przypadku pracy Key Account Managera komunikacja międzyludzka stanowi fundament powodzenia w biznesie. Jeżeli proces komunikacji nie będzie właściwy, żadne rozwiązania biznesowe nie zakończą się sukcesem. Ponieważ aspekt ten jest niezwykle pokaźny, opisano go za pośrednictwem trzech modeli: tradycyjnego, pozawerbalnego i w odniesieniu do zagadnień związanych z Neuro Lingwistycznym Programowaniem (NLP).
Tytuł Key Account Manager Autor Krzysztof Kałucki Wydawnictwo Difin EAN 9788379307647 ISBN 9788379307647 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 188 Format 16x23 cm Rok wydania 2015 Oprawa broszurowa