Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Prezentuje, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu, oraz prezentuje rynkowe przykłady firm, które tego dokonały.
W roku 2005 profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją koncepcją błękitnych oceanów na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Przywódcy i menedżerowie przyjęli ich teorię i zaczęli na nowo obmyślać swoje strategie biznesowe, a wielu z nich odkryło, że właśnie utknęli w czerwonym oceanie. Teraz, po kolejnych latach szeroko zakrojonych badań oraz analizie licznych case studies z użycia modelu, Kim i Mauborgne odkryli wspólne czynniki prowadzące do udanej realizacji przemiany błękitnego oceanu oraz zidentyfikowali pułapki i przeszkody, które mogą się pojawić na drodze.
Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA posiada pięć kroków niezbędnych do przemiany. Ukazuje, jak i gdzie rozpocząć cykl przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazujez zasady używane przez firmy praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne z reguły jednak uczą, jak tworzyć w ludziach zaufanie i wiarę w cykl, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany.
Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci niezbędne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu – a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Posiada konkretne narzędzia pozwalające poprowadzić siebie, zespół, a także całą markę na wyżyny wiary w siebie, kreatywności i wzrostu. Prezentuje, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania zasadniczych efektów niskim kosztem,dodatkowo do skutecznego stosowania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, by sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak aby konkurencja stała się nieistotna.
***
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA to zbiór nietrudnych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy pakiet przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz, twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas
Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, iż wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swych firm.
Jacek Santorski, prof. Hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa, prezes producenta doradczej Values
Michał Kaźmierski, prezes międzynarodowej producenta farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD, wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS
Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA czerpie bezprecedensowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje piękny, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink,autor bestsellerów „New York Timesa" Drive. Kompletnie świeże spojrzenie na motywację i Jak być korzystnym sprzedawcą
Wyzwaniem dla każdej producenta jest osiąganie wzrostu na zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, efektywny i ludzki. W książce Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA odszukasz to wszystko i jeszcze więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na niewykorzystane możliwości wzrostu twojej firmy, bez względy na to, czy jest startupem, niepokaźnym biznesem czy korporacją z listy Fortune 500.
Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów, a także autor bestsellera „New York Timesa" Realizacja