Amazon, początkowo powstały w garażu w 1994 roku, stał się dzisiaj najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnęli? Jakie wnioski można wyciągnąć z tego niezwykłego sukcesu i jak można je zastosować w innych biznesach?
Książka „Od Z do A" to nie tylko funkcjonalny poradnik,także opowieść o samej firmie. Autorzy, po raz pierwszy ujawniając kulisy działania tego giganta, dzielą się 14 zasadami przywództwa w Amazonie i jak wpływają one na proces podejmowania decyzji na wszelkich poziomach organizacji. Przedstawiają dogłębną analizę i w dostępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób te zasady mogą być zastosowane w firmach o najróżniejszej skali. Na dodatek, wyjaśniają cztery fundamentalne założenia Amazona - obsesję na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, skłonność do tworzenia innowacji i dążenie do doskonałości operacyjnej - i jak wpływają one na kulturę organizacji.
Colin Bryar to były wiceprezes firmy, przez dwa lata był „szefem sztabu" Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa" i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat. Jako wiceprezes ds. Mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i video, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios.
W książce „Od Z do A" obaj autorzy opierają się na swoim wieloletnim doświadczeniu menedżerskim, żeby sformułować główne zasady i praktyki, które przyczyniły się do błyskotliwego sukcesu jednej z najbardziej niezwykłych firm na świecie, jaką jest Amazon.
ukazujemy, że sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, lecz raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu dobrze zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy.
- Colin Bryar
Co mówią o książce inni:
Colin i Bill przedstawiają nam wgląd w firmę Amazon w okresie niezwykłego rozwoju tej organizacji. Współpracując z Amazon Web Services (AWS) podczas mojego pobytu w Red Hat, a teraz w IBM, mogę zaświadczyć o ich niesłabnącym zaangażowaniu na rzecz klientów. Liderzy, którzy chcą rozwijać obsesję na punkcie klientów i napędzać doskonałość operacyjną w swych organizacjach, powinni przeczytać tę książkę.
- Jim Whitehurst, prezes IBM
Dla tych, którzy chcą zmienić świat w skali makro i mikro przez innowacje i biznes, bezspornie polecam zagłębić się w tę książkę. Myślę, iż Od Z do A momentalnie stanie się lekturą obowiązkową w salach posiedzeń i salach lekcyjnych na całym świecie.
- Jason Kilar, dyrektor generalny WarnerMedia
Tę książkę powinien przeczytać każdy zainteresowany zasadami, procesami i praktykami zarządzania i przywództwa XXI wieku.
- Steve Denning, Forbes
A U T O R Z Y