W opracowaniu przedstawiono wybrane modele zintegrowanego zarządzania, przy pomocy których podjęto próbę wyróznionia jakie komponenty należy łączyć,powiększać skuteczność i efektywność zarządzania w momentalnie zmieniającym się otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw.
Tematyka pracy obejmuje wiedzę o koncepcji zintegrowanego zarządzania wraz z potencjalnymi koncepcjami jak wprowadzić i użyć najróżniejsze podsystemy w zarządzaniu. W koncepcji tej ma miejsce próba integracji rzeczowo - racjonalnych i społeczno - emocjonalnych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, co wpłynęło na uwzględnienie w strukturze pracy problemów dotyczących społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, koncepcji zarządzania społecznego oraz zarządzania wiedzą w organizacjach uczących się.
Przedstawiona sugestia jest odpowiedzią na zapotrzebowania związane z koniecznością usystematyzowania kategorii pojęciowych związanych z koncepcją zarządzania zintegrowanego, która stanowi próbę odpowiedzi na potrzeby współczesnych organizacji poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.